Witam Państwa serdecznie,
chciałbym przedstawić usługę „Savoir-vivre w biznesie”. Choć temat szkolenia sugeruje,
że zajmować będziemy się jedynie zachowaniem w środowisku pracy, wykracza on daleko
poza czysto biznesowe reguły. Poniżej przedstwiam proponowane formy szkolenia oraz
moduły informacyjne, z których komponować będziemy szkolenie.
Szkolenie może być prowadzone w dwóch wersjach:
-warsztatowej - podczas której informacje przekazane w trakcie krótkich części
wykładowych trenowane będą w formie ćwiczeń praktycznych,
-wykładowej - podczas której skupiamy się na większej ilości informacji, które
przekazywane są w trakcie multimedialnego wykładu.
Na specjalne życzenie mogę dostarczyć materiały szkoleniowe, których postać będzie
dowolnie dostosowywana do potrzeb klienta, jak np. małą formę wizytówkowej pamiątki po
szkoleniu, na której zawarte będą najważniejsze informacje dotyczące savoir-vivre. Tego
typu wizytowkę można zawsze mieć przy sobie i korzystać z jej pomocy, kiedy mamy
wątpliwości.
Podczas obu form szkolenia słuchacze będą mogli poznać informacje dotyczące savoir-
vivre w następujących działach tematycznych:
1.Wizerunek biznesmena/bizneswoman
a.wiadomości ogólne na temat savoir-vivre - trochę historii, podczas poznawania tego
modułu słuchacze dowiadują się kiedy i gdzie powstały zasady savoir-vivre, jakie było
ich znaczenie wtedy oraz dlaczego wciąż są aktualne i ważne.
b.karty wizytowe - omówienie rodzajów oraz zasad stosowania kart wizytowych oraz
wizytówek, czyli komu, co i jak.
c. kultura osobista - przedstawienie dziedzin życia regulowanych przez zasady savoir-
vivre, ukazanie ich zmienności w czasie. W tym miejscu przedstawone są podstawowe
reguły obyczajowe. Omawiać będziemy między innymi pozdrawianie, uściski dłoni oraz
przepuszczanie przez drzwi.
d.precedencja - w tym dziale omawiane są zasady rządące przedstawianiem siebie oraz
innych osób.
2.Komunikacja
a.sztuka konwersacji - tematy, tembr głosu, wzrok, gesty, mimika, wszystko wokół
rozmowy, serwowane przez psychologa nabiera nowej jakości. Omawiana będzie także
tajemnicza sztuka słuchania.
b.autoprezentacja - czyli jak się zaprezentować, aby osiągnąć pożądany cel.
c. tytułowanie - pani dyrektorowa? A może inaczej? W tym dziale omawiać będziemy
tajniki tutułowania ludzi.
d.telefon - dziś nieodłączny partner każdego z nas. Ale czy korzystamy z niego
poprawnie, czy grzecznie? W tym module przekonamy się, jak łatwo można poprawić
jakość swoich rozmów telefonicznych.
e.zasada pierwszeństwa - czyli kto przed kim. Proste algorytmy jak kogoś nie urazić.
f. korespondencja - czyli pakiet informacji na temat różnego typu korespondencji, od listu
do ukochanej, po maila do prezesa. Także smsy nie pozostaną bez komentarza.
3. Spotkania
a.zebrania - narady, zebrana, seminaria... jak je zorgnanizować i jak się na nich
zachowywać, by przebiegały w dobrej atmosferze.
b.delegacje zagraniczne (na specjalne zamówienia możemy skupić się na specyfice
konkretnego kraju) - od przygotowania oraz przebiegu delegacji często wiele zależy,
warto więc poznać zasady savoir-vivre danego kraju, jego obyczaje, by nie popełniać
faux pas na każdym kroku.
c. negocjacje - cała otoczka negocjacji, od której zależy nasza pozycja początkowa przed
obradami przy stole negocjacyjnym. W owym dziale poznamy także inne zasady
prowadzenia negocjacji. Moduł negocjacje może być na specjalne zamówienie
rozszerzony o omówienie oraz przetrenowanie konkretnych technik negocjacyjnych.
d.konferencja prasowa - jak ją zorganizować oraz przetrwać, by nie zostać osobiście
opisanym w prasie.
4.Etykieta otoczenia biznesu
a.spotkania towarzyskie - jak się do nich przygotować i jak je poprowadzić, by wszystkich
gości odpowiednio ugościć.
b.sztuka konsumpcji - czyli jak zjeść ślimaka, a jak omlet. Co do czego i dużo więcej.
c. dobre obyczaje przy stole - o czym rozmawiać, jak gestykulować, kiedy wstawać i czym
jeść.
d.rodzaje przyjęć - od coctail party po raut, jak się na nie ubrać, co będziemy na nich robić
i jak się na nich zachowywać.
Warto dodać, że każdy z tematów można przedstawić w różnym odcinku czasu. Np.
zagadnienia dotyczące reguł obyczajowych można zrealizować w 1 godzinę okraszając je
anegdotami oraz przykładami, albo w trakcie 10 minutowej skróconej prezentacji
skoncentrowanej na najważniejszych regułach.
Chciałbym także dodać, że oferuję także szkolenia z innych tematów, tj. komunikacja,
asertywność, negocjacje, czy przywództwo.
Przewiduję także prowadzenie szkoleń w systemie indywidualnym. Taka forma rozwoju
własnej osoby daje największe efekty słuchaczom.
Moją dodatkową działalnością jest prowadzenie grupowych lekcji golfa w stopniu
podstawowym. Jako zapalony gracz chętnie przekładam swoją pasję na innych.
A propos cen. Przyjąłem zasadę, że pierwsze spotkanie szkoleniowe odbywa się po
promocyjnej cenie 150 zł za godzinę szkolenia netto. Ten zabieg ma na celu umożliwienie
poznania potencjału jaki drzemie w szkoleniach, które proponuję. Kolejne spotkania
kosztują 300 zł za godzinę netto. Lekcja podstaw golfa kosztuje 100 zł za godzinę dla
grupy 10 osobowej. Spotkania indywidualne ukierunkowne na rozwój osobisty proponuję
w cenie 100 zł za godznię netto.
Mam nadzieję, że moja oferta zainteresowała Państwa. W razie wszelkich pytań proszę o
kontakt telefoniczny bądź drogą elektroniczną.
Dziękuję za uwagę,
mgr Adam Kucz
tel. kom.:
Wyślij e-mail e-mail:
Wyślij e-mail
Skype: ak.keytrading
Wyślij e-mail
Zapraszam serdecznie do kontaktu poprzez formularz.
Oddzwonię lub odpiszę niezwłocznie.