Instagram istnieje od 2010 roku, a w 2012 został zakupiony przez Facebooka. Popularność tego serwisu nieustannie wzrasta. Być może powodem jest to, że ludzie są przeciążeni nadmiarem informacji, a z drugiej strony wszyscy wiemy, że obraz wyraża więcej niż tysiąc słów. Jak zatem wykorzystać potęgę Instagrama w wizerunku marki?
„Poczekaj, nie jedz! Najpierw fotka”
Wszyscy chyba mamy takiego znajomego, który musi sfotografować każdy posiłek zanim go zje. Potem wrzuca zdjęcie na Instagrama i oznacza tysiącem, średnio związanych z tematem, hasz tagów. Jednakże czasy, w których Instagram był tylko sposobem na pokazanie swojego obiadu, pochwaleniem się nową sukienką czy pupilem dawno minęły. Dzisiaj Instargram jest potężnym narzędziem marketingowym.
Dlaczego Instagram?
Jednym z powodów jest funkcjonalność tej aplikacji. Prostota użytkowania przysparza Instagramowi coraz więcej użytkowników, a co za tym idzie, twoich potencjalnych klientów. Artystyczne i ciekawe fotografie przykuwają uwagę ludzi, wzbudzają ich zainteresowanie i mogą przyczynić się do odświeżenia wizerunku marki oraz osiągnięcia celów biznesowych.
Jak wykorzystać Instagram?
Możesz zamieszczać na swoim Instagramie zdjęcia z różnych wydarzeń organizowanych przez twoją firmę, niekoniecznie tych związanych bezpośrednio z biznesem (np. charytatywnych, sportowych). Dobrym pomysłem jest też dodawanie zdjęć pokazujących bezpośrednio wykorzystanie twojego produktu. Zaproszenie klientów do konkursu i namawianie ich do oznaczania zdjęć związanych z akcją jest dobrym posunięciem. Aktywne angażowanie ludzi do akcji twojej firmy na Instagramie wpłynie na zaufanie i zainteresowanie marką.
O czym warto pamiętać, zanim dodasz zdjęcie na Instagram?
W Instargramie chodzi przede wszystkim o sztukę. Twoje zdjęcia powinny się wyróżniać, im lepszy efekt wizualny, tym lepiej! Używaj do tego filtrów, jaki oferuje ci platforma lub programów graficznych (np. Photoshop). Nie dodawaj cytatów ani innych zdjęć, na których główną rolę gra tekst. Do tego służy Facebook lub Twitter. Pamiętaj także, że jeśli dodałeś wcześniej jakieś zdjęcie na Facebooka, to nie powinieneś dodawać go także na Instagram. Zapewnij swoim fanom różnorodność. Warto tutaj wspomnieć o regularności publikowania zdjęć- nie daj ludziom zapomnieć o swojej marce, ale też nie przesadzaj i nie spamuj, bo nikt tego nie lubi.