Posiadacze mieszkań w blokach bądź kamienicach zwykle nie zakrzątają sobie myśli kwestią wywozu odpadów. Opłata za to świadczenie wliczona jest w regularnie uiszczanym przez nich czynszu. Osiedla zaopatrywane są w stosowne pojemniki i kontenery, z których każdy mieszkaniec może nieustannie używać. Właściciele dzierżawy sami muszą zatroszczyć się o wywóz śmieci z przynależnych do nich posiadłości. Indywidualnie ustalają formalności połączone z tą usługą. Spróbujmy wobec tego przyjrzeć się, jak ukazuje się kwestia wywozu odpadów z terenu dzierżawy, jakie musimy mieć dokumenty, ile to wymaga pieniędzy oraz gdzie poszukiwać przydatnych aktów prawnych. Właściciele dzierżawy zobligowani są do zawarcia umowy z przedsiębiorstwem zajmującym się wywozem śmieci. Porozumienie takie podpisuje się w siedzibie firmy, najczęściej w biurze obsługi klienta. Przy parafowaniu porozumienia wymagane są dokumenty stwierdzające prawo do rozporządzania posiadłością, z jakiej będą wywożone odpady. Konsumenci instytucjonalni powinni przedłożyć pisma rejestracyjne przedsiębiorstwa albo podmiotu gospodarczego. Porozumienie zazwyczaj parafowana jest na czas bezterminowy. Czas wypowiedzenia kontraktu obejmuje 1 pełen miesiąc. Kontrakt wyznacza zarówno zobowiązania firmy trudniącej się wywozem śmieci, jak i powinności posiadacza posiadłości korzystającego z jej świadczeń. Zabronione jest umieszczanie w kontenerach stojących na obszarze nieruchomości śmieci innych niż komunalne, dla przykładu: gruzu budowlanego, drewna, złomu, gorącego popiołu. Wywóz gruzu, gałęzi, kamieni, ziemi, odpadów z budowy bądź remontu, szkliwa okiennego ,a także odpadów wielkogabarytowych jest traktowany, jako odrębne zamówienie i szacowany zgodnie z obowiązującym w przedsiębiorstwie cennikiem.