Aby Firma była jak najbardziej rozpoznawalna warto byłoby zainwestować w logo firmy które wyróżnia się na tle innych. Tworzeniem takich projektów graficznych, które służą promowaniu naszej firmy zajmują się właśnie graficy komputerowi. To im możemy zlecić projekty graficzne. Już za niewielką opłatą możemy otrzymać coś, co jest unikalne, nikt inny tego nie będzie miał, będzie robiło ogromne wrażenie na klientach i będzie tworzyło pierwsze wrażenie, które klient zakoduje. Dzięki kreatywnemu logu jesteśmy w stanie zostać szybciej zapamiętani niż poprzez jakieś teksty czy innego rodzaju grafiki.
Projekty graficzne w firmach mają ogromne znaczenie. To one są wykorzystywane przy promowaniu, reklamowaniu oraz reprezentowaniu firmy. Do głównych miejsc na których umieszcza się logo firmy należą przede wszystkim: długopisy, koszulki, notatniki, czapki z daszkiem, banery, plakaty czy ulotki.
Do projektowania należą również strony firmowe. To je wykorzystujemy jako pierwsze wrażenie przy otwarciu przez klienta strony internetowej należącej do naszej firmy. To właśnie strona ta musi być przyjazna klientowi, który chętnie będzie do niej wracał, ale mimo tego musi zawierać ona odpowiednie elementy, a także grafiki, które właśnie możemy zlecić grafikom przy przetworzeniu samych projektów. Firma może skorzystać z gotowych motywów przy projektowaniu graficznym, ale najlepszą opcją i tak jest zaprojektowanie czegoś we własnym zakresie i z wykorzystaniem własnego pomysłu, ze względu na to, że jeżeli coś jest unikalne, to tym bardziej jest zapamiętywane, a co za tym idzie, klient częściej chce do tego wracać, a na tym właśnie zależy.
Często bywa tak że przechodząc obok jakiegoś stoiska dostajemy ulotkę czy jakiegoś rodzaju broszurę. Gdy nam ona nie mnie wpadnie w oko to po prostu ją wyrzucamy. Dlatego zależy nam na tym, aby ulotka była jak najbardziej unikalna, żeby rzucała się w oczy, a tym samym przeciągała klientów do jej przeczytania. Podobnie to wygląda jeśli chodzi o grafiki i loga które są umieszczone są np. na długopisach, aby to potencjalny klient zatrzymał ten przedmiot, a nie pozbył się go przy pierwszej lepszej okazji.