Budowa marki to przede wszystkim tworzenie od podstaw czegoś nowego. Próba nakreślenia tego czym się zajmuje firma, poprzez tworzenie stron internetowych, pokazywanie się na portalach społecznościowych oraz przez promowanie się.
Początkowo firma, która dopiero powstaje, tak naprawdę nie ma ani wystarczających zasięgów, ani klientów, a to właśnie jest celem głównym przy budowie i rozwoju.
Jeśli widzimy, że nasza marka nie prosperuje zbyt dobrze, warto wtedy zgłosić się do osób, które zajmują się marketingiem internetowym. To one odpowiadają za promowanie stron i profili firmy poprzez reklamowanie np. na Google.pl. Tworzą oni specjalnego rodzaju kampanie internetowe oraz śledzą i analizują wyniki z reklam.
Początkowo właściciel firmy musi zainwestować nie tylko w osoby, które zajmuje się marketingiem, ale także sfinansować różnego rodzaju promocje internetowe, które działają na zasadzie słów kluczowych.
Można również zlecieć stworzenie od podstaw strony internetowej którą będzie odsyłała stworzona reklama. Na stronie internetowej należy przede wszystkim pokazać czym zajmuje się firma, co może dać klientowi oraz czemu jest ona lepsza od innych firm konkurencyjnych.
Budowanie czy rozwój marki jest kluczowym aspektem przy promowaniu się, ze względu na to, że to dzięki temu firma tak naprawdę może rozrastać się do większych rozmiarów. Tylko dzięki klientom, którzy zostali pozyskani przez reklamy, promowanie się na portalach społecznościowych czy w przeglądarkach, firma jest bardziej rozpoznawalna. Tak naprawdę zainwestowanie firmy jest kluczem do sukcesu, aby się ona rozwijała prawidłowo. Należy zadbać o odpowiednie opisy, zdjęcia, loga oraz informacje, które mają za zadanie zachęcić potencjalnych kupujących czy odwiedzających.
Promowanie marki można również tworzyć poprzez różnego rodzaju gadżety z logiem. Rozdając je klient co jakiś czas ma z nim styczność, przez co myślami powraca do danej sytuacji. Kieruje to jego działaniami, czyli tak naprawdę mając dobre skojarzenie z firmą będzie on chciał jak najczęściej tam powracać, podnosząc tym samym statystyki oraz kupując produkty, którymi zajmuje się ta Firma.