Materiałami reklamowymi możemy nazwać zbiór produktów, których zadaniem jest odpowiednie spopularyzowanie firmy, marki lub konkretnego artykułu. Celem tych produktów jest dotarcie do jak największej liczby odbiorców i zachęcenie ich do zakupu danej rzeczy czy też do skorzystania z usług firmy.
Ważnym jest to, aby przed zakupem materiałów promocyjnych dla firmy zastanowić się jak będą one wykorzystywane, które będą najbardziej potrzebne, które będą wykorzystywane stale, a które okazjonalnie. Najbardziej znanymi materiałami reklamowymi są wizytówki, ulotki, bilbordy, strony internetowe oraz gadżety reklamowe.
Wizytówka jest to zazwyczaj prostokątny, podręczny kartonik, zapisany treścią zależną od rodzaju wizytówki. Powinna ona zawierać same najważniejsze informacje, w tym numer telefonu oraz adres firmy lub osoby. Wizytówka powinna być wykonana ze szczególną starannością, ponieważ świadczy ona o jej właścicielu oraz o firmie, którą on reprezentuje.
Ulotka jest zazwyczaj kartką lub rozkładaną broszurką o niewielkiej objętości, zawiera ona niezbędne informacje o działalności firmy czy też organizacji lub zapowiada jakieś wydarzenie. Ulotki są najczęściej rozdawane w miejscach pełnych ludzi lub zostawiane w skrzynkach pocztowych. Głównym ich zadaniem jest nakłonienie odbiorcy do skorzystania z określonej propozycji.
Billboardy są to dużych rozmiarów tablice reklamowe, które są najczęściej umieszczane na specjalnych słupach lub budynkach. Ich zadaniem jest tworzenie wizerunku firmy i wspomaganie działań PR. Odbiorcami billboardów są najczęściej kierowcy i piesi.
W obecnych czasach większość firm ma swoje strony internetowe lub chociaż fanpage. Firmy przedstawiają na nich swoje produkty, usługi lub informacje o firmie. Jest to bardzo dobry sposób aby dotrzeć do swoich odbiorców, a co najważniejsze jest on dość tani.