Powszechnie wiadomo, czynników skuteczności reklamy nie da się jednoznacznie określić, bo nie powinno się wrzucać do jednego worka strategii z różnych sektorów. Jest jednak coś, co łączy wszystkie dobre reklamy, bez względu na konsumentów docelowych oraz sprzedawany produkt - musi ona być zauważona oraz zapamiętana. Zazwyczaj przedsiębiorcy zlecający pracę reklamodawcom pragnęliby, by reklama miała 2 skrajnie różne cechy, była, unikalna, ale pasująca do kategorii; nowoczesna, lecz jednocześnie - tradycyjna; śmieszna, ale nie budząca kontrowersji; atrakcyjna dla oka, ale niezbyt droga; innowacyjna, ale nie w nadmiarze; budująca nowy wizerunek produktu, przy jednoczesnym zachowaniu tego już wypracowanego; skierowana do wszystkich, lecz przyciągająca głównie klientów z sektora docelowego. Niestety, nie zawsze zastosowanie tych cech jest możliwe. Przedsiębiorca musi podjąć decyzję, czy chce reklamę działającą, czy idealną. Oczywiste jest, że w dostępnym czasie reklamy, może umieścić generalnie wszystko, ale czy na pewno warto? Okazuje się, że im prostszy i bardziej bezpośredni jest przekazywany komunikat, tym bardziej reklama zapada w pamięć. Zaskakująca i zaciekawiająca reklama przykuwa większą uwagę oraz ułatwia przyswajanie komunikatu na dłużej. Powinno się w związku z tym łamać wszelkie konwencje, rzecz jasna, w granicach dobrego gustu i starać się jak najbardziej wyróżnić reklamę z bloku, dbając o to, żeby jednak nie przyćmić jej treści przesadną atrakcyjnością. Nie zawsze, by reklama była skuteczna powinna być lubiana przez odbiorców. Mówi się, że bloki reklamowe ukazujące szczęśliwe rodziny, dzieci i zwierzęta są przesadzone i wyidealizowane, że nikomu się nie podobają, ale to właśnie one spisują się najlepiej. Wynika z tego, że reklama nie musi być piękna, lubiana i pożądana, żeby była skuteczna. Tak samo jest z reklamami, które wydają się być „męczące“ dla widza, ale tak głęboko zapadają w pamięć poprzez sam fakt istnienia lub to, że są np. zabawne lub szokujące oraz wysoką częstotliwość emisji. Wg większości współczesnych odbiorców reklama ma być krótka i na temat. Ma za zadanie informować o tym, co przedstawia i gdzie jest to dostępne. Pozwala to na zdecydowanie szybsze podejmowanie decyzji o zakupie. Lepiej, aby widz pamiętał mało, ale zrozumiałych konkretów, niż nie pamiętał nic, spośród mnóstwa informacji.