Jak wiadomo, wyznaczników skuteczności reklamy nie można jednoznacznie wskazać, bowiem nie powinno się wrzucać do jednego worka reklam z różnych sektorów. Jest jednak coś, co łączy wszystkie skuteczne reklamy, bez względu na konsumentów docelowych i promowany produkt - musi ona zostać zauważona oraz przyswojona. Zazwyczaj przedsiębiorcy zlecający pracę reklamodawcy chcieliby, aby reklama miała dwie skrajnie różne cechy, była, wyjątkowa, ale pasująca do kategorii; nowoczesna, ale jednocześnie - tradycyjna; zabawna, ale nie budząca kontrowersji; atrakcyjna wizualnie, ale niezbyt kosztowna; innowacyjna, ale nie w nadmiarze; budująca nowy wizerunek produktu, przy jednoczesnym zachowaniu tego wcześniej wypracowanego; nakierowana na wszystkich, ale przyciągająca przede wszystkim konsumentów z sektora docelowego. Niestety, nie zawsze zastosowanie wszystkich cech jest możliwe. Przedsiębiorca musi podjąć wybór, czy chce reklamę skuteczną, czy idealną. Oczywiste jest, że w dostępnym czasie reklamy, można umieścić właściwie wszystko, ale czy na pewno warto? Okazuje się, że im łatwiejszy i bardziej bezpośredni jest przekazywany komunikat, tym lepiej reklama zapada w pamięć. Szokująca i zaciekawiająca reklama przykuwa większą uwagę i ułatwia przyswajanie komunikatu na dłużej. Dobrze jest w związku z tym przekraczać wszelkie konwencje, oczywiście, w granicach dobrego gustu i próbować jak najbardziej wyróżnić reklamę z bloku, pilnując tego, żeby jednak nie przyćmić jej treści nadmierną atrakcyjnością. Nie zawsze, aby reklama była skuteczna musi być lubiana przez konsumentów. Mówi się, że przerwy reklamowe ukazujące szczęśliwe rodziny, dzieci oraz zwierzęta są przesłodzone i wyidealizowane, że nikomu się nie podobają, ale to właśnie takie działają najlepiej. Wynika z tego, że reklama nie musi być idealna, pozytywnie odbierana i pożądana, żeby działała. Tak samo jest z reklamami, które są „męczące“ dla odbiorcy, ale tak bardzo zapadają w pamięć poprzez sam fakt istnienia lub to, że są np. zabawne lub szokujące oraz wysoką częstotliwość emisji. Wg większości współczesnych odbiorców reklama powinna być krótka i na temat. Ma za zadanie informować o tym, co przedstawia i gdzie jest to dostępne. Pozwala to na zdecydowanie szybsze podejmowanie decyzji o zakupie. Lepiej, by konsument zapamiętał niewiele, ale zrozumiałych konkretów, niż nie pamiętał niczego, spośród mnóstwa informacji.