Szyld jest to tablica reklamowa lub urządzenie reklamowe informujące o działalności prowadzonej na nieruchomości, na której ta tablica reklamowa lub urządzenie reklamowe się znajduje. Szyldy reklamowe mają na celu promocję przedsiębiorstwa i jego celów marketingowych, a także rozpowszechnienie nazwy marki i ułatwienie utrwalania jej w świadomości. Możemy wyróżnić kilka rodzajów szyldów:
• Kasetonowe, które są zazwyczaj umieszczane przed wejściem do firmy, widoczne z daleka, są najczęściej stosowanym rodzajem reklamy,
• Zbiorcze, która stosuje się, gdy w budynku znajdują się siedziby wielu firm, a chcemy udzielić informacji o każdej z nich,
• Banerowe, które stosowane są na zewnątrz budynku i pełnią role reklamującą firmę z daleka,
• Semaforowe, które najczęściej mają formę dwustronnej tablicy, która służy do zorganizowania łatwej komunikacji w budynku, są często spotykane w galeriach handlowych.
Banerem tradycyjnym możemy nazwać przekaz informacyjny lub reklamowy wydrukowany na płachcie materiału. Obecnie często przybiera on formę elementu graficznego znajdującego się na stronie internetowej i może mieć formę statyczną lub animowaną. Baner ma za zadanie zachęcenie użytkownika do zapoznania się z ofertą firmy lub jej przekazem.
Aby baner był skuteczny to musi spełnić kilka kryteriów. Po pierwsze i najważniejsze, musi on przyciągać wzrok użytkownika, czyli musi się wyróżniać na tle strony. Powinien on również mieć odpowiednie wymiary, dostosowane odpowiednio do strony. Treść banneru powinna być zwięzła, bez zbędnych informacji.
Reklama świetlna jest rodzajem reklamy zewnętrznej. Jest ona dość kontrowersyjna, ponieważ w niektórych przypadkach może utrudniać sen i wypoczynek. Przykładem reklamy świetlnej są wideobilbordy.