Reklamy neonowe to bardzo ciekawy sposób, aby przedsiębiorca mógł sprawić, żeby jego firma stała się bardzo zauważalna i rozpoznawalna w okolicy. Za neonami opowiada się najczęściej niskie koszty eksploatacji.
Neony są bardzo dobrą metodą na pokazanie się w okolicy z kilku przyczyn – pierwszy i prawdopodobnie najważniejszy z nich to niski koszt. Samo założenie neonów może wydawać się drogie, natomiast w perspektywie czasu na pewno inwestycja się zwróci. Neon jest generalnie tanim wyjściem, ponieważ działa w sposób wtłoczonego gazu w szkło i dostarczeniu odrobiny prądu do żarówki neonowej, która ma tworzyć pewien napis. Od składu gazu zależy kolor świecenia neonu. Najtańszym wyborem neonu jest kolor czerwony, ponieważ produkcja takiego typu jest najtańsza. Ponadto światło świeci bardzo mocno, szczególnie w nocy z racji czego nie sposób nie zauważyć nawet małego napisu stworzonego w technologii neonowej.
Koszt reklamy neonowej zależny jest od wielu czynników, w ich skład między innymi wchodzi koszt szkła, koloru neonu, wielkość lampy i sama produkcja. Każda firma zajmująca się produkcją reklam świetlnych neonowych ma swój wewnętrzny cennik, warto więc przedstawić swój pomysł na neon do kilku firm i wybrać najkorzystniejszą ofertę. Ogólna cena za neon wacha się od 75 PLN za metr szkła do nawet ponad 200 PLN za metr.
Oprócz świetnej reklamy świetlnej jaką jest neon możemy wyróżnić inne reklamy. Występują one w formie kasetonów reklamowych. Z kasetonem reklamowym zazwyczaj spotkamy się w zewnętrznej części firmy. Jest to wzór lub napis z tworzywa plastikowego podświetlany od środka zwykłą żarówką. Na podobnej zasadzie działają podświetlane litery tworzące napisy. Istnieją również bardzo kosztowne, ale i miarodajne, podświetlane od zewnątrz reklamy wielkopowierzchniowe w formie plandeki bądź billboardu. Są podświetlane na zasadzie nakierowanej na nią lamp lub lampy. Reklamy świetlne LED zyskują na popularności, jednak są relatywnie kosztowne w montażu jak i w eksploatacji.
Dzięki reklamie świetlnej firmy są bardziej rozpoznawalne i łatwo jest je znaleźć w czasach gdy na jednej ulicy w większym mieście znajduje się kilkanaście restauracji, barów, sklepów wielobranżowych, stacji paliw i wiele innych. Gdy w Google Maps wybierzemy najlepszy bar, z największą ilością pozytywnych opinii a przykładowa bar nie jest wystarczająco dobrze oznaczony i znajduje się w miejscu gdzie jest wiele innych alternatyw i nie posiada reklamy świetlnej to istnieje duże prawdopodobieństwo, że klient się pomyli i wybierze konkurencję tylko przez to, że nie była ona wystarczająco oznaczona – strata potencjalnego klienta to strata pieniędzy dla przedsiębiorcy.