Dynamiczny rozwój technologii, zwłaszcza cyfrowej, oraz łatwiejszy i wszechobecny dostęp pozwolił przenieść wiele działań do świata internetowego. Internet stał się w zasadzie podstawowym medium do wyszukiwania wszelkich informacji. Strony internetowe przynoszą wiele korzyści firmom i innym organizacjom. Strona firmowa to potężna platforma prezentacji oferowanych usług i produktów, a także wiedzy, wartości czy idei, które promują. Korzyści z posiadania strony internetowej dotyczą nie tylko firm. Wiele zyskują też profesjonaliści, freelancerzy, artyści i inni ze wszystkich dziedzin, którzy chcą dzielić się swoimi pasjami, zainteresowaniami, a nawet pomysłami zyskując przy tym popularność. Tworzenie sklepów internetowych to także rosnący trend w handlu ze względu na coraz powszechniejsze zakupy online.
Profesjonalne strony internetowe funkcjonują teraz również jako tradycyjne broszury informacyjne. Wiele firm wydaje dużo środków na papierowe ulotki. Chociaż może to być stosunkowo skuteczny sposób na reklamę, nie należy na nim polegać. Po rozliczeniu opłat koszt stworzenia, utrzymania i promocji firmowej strony internetowej jest generalnie niższy, a zwrot z tej inwestycji wyższy niż w przypadku regularnie zamawianych i dystrybuowanych materiałów drukowanych. Strona firmowa jest najbardziej zoptymalizowanym rozwiązaniem, jeśli weźmiemy pod uwagę czas ekspozycji oraz możliwość analizy skuteczności kampanii marketingowej. Strona internetowa firmy jest otwarta 24 godziny na dobę, nawet gdy biura są zamknięte. Innymi słowy, to pracownik sprzedaży i marketingu, który może dotrzeć do potencjalnych klientów i poinformować ich o ofertach firmy, bez względu na czas i miejsce.
Dzięki wykorzystaniu różnych narzędzi analitycznych możnabadać potrzeby obecnych i potencjalnych klientów. Jest to szczególnie przydatne w przypadku kampanii reklamowych np. w Google AdWords, które wykorzystują uzyskane informacje do maksymalizacji współczynników konwersji, czyli zwiększenia sprzedaży, przy jednoczesnej optymalizacji kosztów alokowanych na reklamę.
Strona internetowa to także niepowtarzalna okazja do komunikacji z klientami. Od zapytań za pośrednictwem formularzy, tworzenia list mailingowych, bezpośrednich linków do zainteresowanych stron, badania produktów i publikowania informacji prasowych oraz innych wiadomości. Wpływa to bezpośrednio na wizerunek firmy w świadomości potencjalnych klientów. Posiadanie strony internetowej sprawia, że potencjalni klienci myślą, że firma jest profesjonalna, zwiększając do niej zaufanie. Liczy się pierwsze wrażenie, więc wybierz profesjonalnych grafików i doświadczonych web developerów. Obecnie, część konsumentów postrzega nieobecne w internecie firmy jako mało wiarygodne i nierzetelne. Opinia taka, w szczególności widoczna jest w młodszych pokoleniach, wychowujących się w świecie cyfrowym i czerpiącym większość wiedzy z sieci. Szukając potrzebnej usługi automatycznie wyszukują ją za pomocą telefonu – sprawdzając przy okazji dostępne opinie. Strona internetowa jest często pierwszym kontaktem klienta z firmą. Robi na nim pierwsze wrażenie tak więc najważniejsze jest aby było ono pozytywne. Jeżeli strona internetowa zostanie wykonana w profesjonalny i dostosowany do filozofii firmy sposób, jest duża szansa, że klient będzie chciał rozpocząć z takim podmiotem współpracę.