Jak najkorzystniej wynająć biuro Wynajem nieruchomości na działalność biurową to bardzo ważna kwestia przy kierowaniu działalnością gospodarczą. Wbrew powszechnej opinii wcale nie musi to być największy wydatek, ponad nasze zasoby pieniężne. Dużo zależy od lokalizacji firmy. Pomieszczenia w sercach największych miast są oczywiście droższe od tych leżących na obrzeżach. Jednakże zarówno te w modnych okolicach jak i te na obrzeżach mają swoich zwolenników. Zależy to od profilu działania przedsiębiorstwa i tego czym się zajmuje. Cześć firm wybiera atrakcyjnie zlokalizowane biura, aby zachęcić kontrahentów. Te firmy natomiast , które nie nawiązują bezpośredniego kontaktu z kontrahentami zaspokoją się mniej wyszukanymi biurami. W najkorzystniejszej sytuacji są przedsiębiorstwa internetowe, które wszelkie aktywności przeprowadzają z wykorzystaniem internetu. W ten sposób także zyskują i kontaktują się z klientami, więc na dobra sprawę wcale nie są zmuszone troszczyć się o powierzchnię biurową, bo mogą funkcjonować nawet w niewielkim pomieszczeniu. Jeśli jednakże zatrudniamy pracowników, którzy nie są w stanie pracować przez Internet ze swoich domów rozpoczynamy szukać biura do wynajęcia. A kiedy jeszcze będą nas w tym biurze odwiedzać kontrahenci kwestia ta robi się nieco trudniejsza. Należy bowiem odszukaćkompromis między niską ceną a urokliwością i dostępem do biura. Nasi kontrahenci muszą mieć dogodny dojazd do biura, w którym urządziliśmy pokoje do pracy. Ważna jest winda, miejsca parkingowe, dostępność pracowniczej kuchni i toalety. Te kwestie w każdej chwili może bowiem sprawdzić komisja z UP, sprawdzająca czy zajmowane przez nas pomieszczenia spełniają wymagania bezpieczeństwa i czy nasi pracownicy mają zapewnione odpowiednie warunki do pracy.