-
Getin Noble Bank pobierał niezgodnie z prawem opłaty od użytkowników swoich kart kredytowych, którzy spóźniali się ze spłatą zadłużenia. Takie wnioski płyną z opracowania UOKiK opublikowanych 25 listopada 2010 roku.
Getin Noble Bank w Tabeli opłat i prowizji kart kredytowych i ratalnych przewidział opłatę za obsługę nieterminowej spłaty – czyli za czynności typu wysłanie sms, kontakt telefoniczny czy monit. Jak ustalił Urząd, bank już w pierwszym dniu zadłużenia automatycznie naliczał tę opłatę wszystkim klientom. Nawet w przypadku, gdy nie podejmował żadnych działań w stosunku do konsumenta.
Banki zawsze łupiły klientów na kartach, bo to dla nich żyła złota. Za wydanie karty trzeba płacić, za używanie trzeba płacić, odsetki jak z sufitu, karne opłaty od tego czy od tamtego.
Cytuj
-
-
Banki kroją klientów jak mogą, aby pochwalić się wynikami przed akcjinariuszami
Naliczają odsetki karne, a z drugiej - natychmiast ściąga "opłatę za obsługę nieterminowej spłaty". W PKO BP taka opłata wynosiła 25 zł, w BGŻ oraz BRE Banku (mBank i Multibank) - 2 proc. nie zapłaconej w terminie kwoty (co najmniej 3 zł).
Karzą sobie płacić za monity, sms i telefony nawet po 50 zł. To jest bezprawie w państwie prawa.
Cytuj
-
Na finansach się nie znam, ale kiedyś PKO BP przysłał mi srebrną kartę kredytową wypukłą. Sam ustalił terminy tych spłat.
Później paniusia z banku dzwoni do mnie dlaczego nie podpisałem umowy o kartę, a ja jej na to, że bank sam przysłał mi tę kartę, a ja jej nie zamawiałem.
Miałem dać się złowić ona coś o czym nie mam pojęcia. Nawet tabeli opłat nie dołączyli, a roczny koszt karty wynosił 75 zł i pewnie nie były to wszystkie koszty.
Ja wolę uzbierać trochę pieniędzy i dopiero potem kupować. Wiem, ile mam i na co mogę sobie pozwolić.
Cytuj
-
Może i banki łupią na kartach, ale wprowadzają też ułatwienia. mBank i MultiBank dogadały się i od 28 listopada przelew pieniędzy z rachunku w jednym banku na rachunek w drugim będzie błyskawiczny.
Szkoda tylko, że nie będzie tak pomiędzy dowolnymi bankami. Mam wrażenie, że przy tej technologii to nie jest przeszkoda, tylko nikomu nie chce się tego robić. Przelew który idzie 24 godziny to było dobre 20 lat temu.
Cytuj
-
Banki zawsze doiły klientów jak tylko mogły, a ci nie za bardzo protestowali, bo nie mają świadomości jakie mają prawa.
Na przykład PKO BP pobierał opłaty "za obsługę nieterminowej spłaty", która wynosiła 25 zł. Podobnie BGŻ: za tę samą czynność w przypadku karty płatniczej Gold żądał 2 proc. opóźnionej kwoty, ale nie mniej niż 25 zł. Z kolei BRE ustalił opłatę w wysokości "2 proc. salda zadłużenia przeterminowanego - min. 3 zł, nie więcej niż 50 zł". – z opracowania UOKiK.
Okazuje się, że bank NIE MA pobierać dwóch opłat w ramach jednej kary. A jak chcesz złożyć reklamację, to niektóre banki chciały za to zapłaty. Istna paranoja powstała na skutek braku kontroli.
Cytuj
-
-
Z badań społecznych przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie UOKiK wynika, że blisko 40 proc. konsumentów uważa, że ma słabą wiedzę na temat przysługujących im praw w kontakcie z bankami. W rezultacie, rzadko próbują dochodzić swoich racji, a w kontakcie z bankiem często uważają się za dużo słabszą stronę.
Dalej z opracowania można się dowiedzieć, że prywatnym bankom ufa tylko 39,2 proc. respondentów. SKOK-om - zaledwie 29,6 proc. Na końcu znalazł się Provident, któremu ufa 11,8 proc. Polaków. I to banki zabolało najmocniej, bo według ich badań z tego roku (Pentor) banki są pod względem zaufania Polaków na drugim miejscu wśród wszystkich instytucji finansowych. Ufa im aż 54 proc. osób.
Punkt widzenia i oceny zależy od punktu pytania. I tak każdy wie, że bankowcy robią w trąbę wszystkich, może poza tymi co na koncie mają po 1 kilka zer (najlepiej 6 i więcej).
Cytuj
-
,a ja mam kartę w sygma banku i jestem zadowolony ,punkciki lecą ,a dzięki temu i nagrody nie wspominając o rabatach i promocjach.
Cytuj