Efektywność kampanii SMS i e-mail była już badana przez kilka niezależnych firm. Wyniki tych analiz wskazują na SMS-y jako skuteczniejszy sposób promocji:
- 93% klientów odczytuje reklamę tekstową wysłaną na swój telefon (TNS OBOP oraz UKE) - 46% osób dokonuje zakupu pod wpływem reklamowego SMS-a (raport Nielsen) - skuteczność mailingu (CTR) do baz zewnętrznych to 2%, a do baz wewnętrznych jest zaledwie kilkakrotnie wyższy (SARE).
Dzięki platformie SMSAPI można realizować masowe wysyłki SMS (powiadomienia i wiadomości reklamowe), MMS oraz wiadomości głosowych VMS. Każda rejestrująca się osoba dostaje na początek pakiet darmowych SMS-ów, aby przetestować usługę. Rejestracja jest darmowa, nie wymagamy także podpisywania umowy. Dodatkowo, po każdej wysyłce nadawca otrzymuje raport dostarczeń, na podstawie którego można prześledzić skuteczność kampanii i planować następne wysyłki.
Tu jest obszerny PDF z wynikami badania przeprowadzonego na 3 miliardach wysłanych mailingów. Wiele można wyciągnąć wniosków na temat skuteczności, najlepszej pory wysyłki, urządzeń mobilnych, godziny wysyłki a także Open rate, CTR i innych wskażników. Raport email marketing statystyki mailingu.
sloneczko9
17 sty 2014, 10:44 (ostatnio zmieniony przez autora 21 sty 2014, 13:49, w całości zmieniany 1 raz)
Też jestem zainteresowana tym zagadnieniem. Po ostatnich zawirowaniach w Google, poważnych zmianach w algorytmie wyszukiwania - strony na krótko pojawiają się w pierwszej 10 aby po chwili wypaść i po kilku dniach powrócić. Krótko mówiąc, pozycjonowanie stało się trudniejsze i mniej pewne. Należy posiłkować się innymi środkami komunikacji. Mailing jest tak stary jak stary jest internet. Gdy czytam sobie na http://freshmail.pl/blog/wiedza-i-raporty/efektywnosc-email-marketingu-czyli-czy-mailing-sie-oplaca/ o skuteczności i wadach i zaletach tego typu działania to wysuwa się jeden wniosek, że mailing reklamowy jest zaraz po pozycjonowaniu najskuteczniejszą formą reklamy. Każdy z nas ma co najmniej jedną skrzynkę e-mail. Zasięg jest więc ogromny. Oczywiście mam tutaj na myśli wysyłanie wiadomości do użytkowników którzy się na to zgodzili (legalny mailing).