Faktycznie porobiło się teraz z cenami ropy i benzyny... ja osobiście posiadam samochód Ford Focus II 1.8 TDCi i... chyba jednak trzeba było wybrać benzynę
Na rynku wtórnym różnice w cenach wprawdzie nie są tak duże ale trudniej jest znaleźć nie zajechanego Diesla. Mi się udało i jak do tej pory miałem tylko jedną naprawę (rozszczelniony układ dolotowy do turbiny - zwykłe pęknięcie gumowej rury) i wymieniałem jedną część eksploatacyjną - akumulator (też droższy, bo diesel...) ale perspektywa naprawy wtrysków (nienaprawialny praktycznie Common Rail) czy koło dwumasowe w sprzęgle - może spędzać sen z powiek. Mam nadzieję, że nie będzie mnie to dotyczyć. Ale co do przyjemności z jazdy - faktycznie zgodzę się z przedmówcą, że o wiele przyjemniej i elastyczniej można jechać w zakresie prędkości takich, jakie utrzmywane sa w miescie lub na polskich drogach krajowych. Moment obrotowy 280Nm dostepny od 1950 obr/min jak w moim przypadku... nawet turbodziura daję wtedy radochę