-
Od 4 grudnia 2011 przewoźnicy musza mieć nowe licencje wspólnotowe w transporcie międzynarodowym, aby w ogóle wozić ładunki. Problem w tym, że nie ma przepisów wykonawczych i takie firmy po prostu staną w miejscu.
Głównie chodzi o uzyskanie zezwolenia krajowego, a tego do 4 grudnia się nie dostanie, no bo nie ma tych polskich przepisów. W zasadzie to one są, ale tylko jako projekt.
Jeśli dodać do tego oszukańczy system Viatoll to można odnieść wrażenie, że rząd chce doprowadzić do upadku polskie firmy transportowe!!!!
Cytuj
-
-
I jeszcze drożejące paliwo, za to wszystko zapłacą klienci czyli de facto wszyscy.
Jest jeszcze problem z licencją, którą odnawia się co 5 lat. Ci którym ona się kończy za parę miesięcy mogą nie wyrobić nowej, a bez niej nie wyjadą na trasę. Cudnie, tylko usiąść i płakać.
Cytuj
-
Procedura od 4 grudnia jest taka:
Najpierw przewoźnik występuje do starosty o zezwolenie na transport krajowy, a gdy ją dostanie (licencję), to wtedy może wnioskować u głównego inspektora transportu o wydanie licencji wspólnotowej.
Czyli najpierw licencja krajowa a potem zagraniczna.
Jak mi wiadomo jest rozporządzenie odnośnie licencji, ale wymaga to zmiany ustawy o transporcie drogowym.
I tu jest sedno problemu, bo ustawa musi przejść przez Sejm a zostało może 2 tygodnie. Przecież w naszym sejmie ustawy idą przez pół roku! I co z tym fantem zrobić???
Cytuj
-
Jest też inny problem, chodzi mi o wypis z licencji. Nie wiadomo czy ten wypis od 4 grudnia ma się odbywać na nowych czy na starych zasadach. A to jest potrzebne do rejestracji pojazdu. Więc jak ktoś ma samochód do wymiany na dniach, to raczej musi czekać bo może wypisu nie dostać na nowy samochód.
Cytuj
-
Transport to nie moja działka, ale przeglądałem te projekty rozporządzeń ministra infrastruktury. I naszedł mnie jeden wniosek, może błędny, ale wynika z tego, że ci co mają ważną licencję na przewozy międzynarodowe muszą wyrabiać nową licencję i to właśnie do wspomnianej daty czyli 4 grudnia.
Szczerze powiem, że tego nie rozumiem. Przecież jak jest licencja i to ważna to po co wyrabiać ją na nowo. Może to zostanie zmienione albo jak coś źle zrozumiałem.
Cytuj
-
-
Pojawi się też zarządca transportem. Można takie usługi wynająć, ale ten ktoś nie będzie mógł nadzorować więcej niż 50 aut w czterech firmach na raz. Jeśli firma takiej osoby nie ma to też może mieć problem ze znalezieniem odpowiedniej osoby.
Inna sprawa to posiadanie bazy dla samochodów, ale tą na szczęście również będzie można wynająć. Inaczej koszty budowy własnej infrastruktury byłyby gigantyczne.
Cytuj
-
Najgorzej to z tymi licencjami, prawa nie ma a licencje trzeba wyrabiać. tylko jak?
U nas to robi się wszystko po łepkach, zamiast rozwiązywać problemy.
Podobno ma nie być żadnej autostrady na Euro2012, a niektóre drogi mają być tylko przejezdne, czy pewnie jeden pas bez zaplecza.
Cytuj
-
abcszkolenia
20 lis 2013, 9:00 (ostatnio zmieniony przez autora 20 lis 2013, 9:01, w całości zmieniany 1 raz)
Przepisy odnośnie uzyskiwania licencji i do wykonywania zawodu przewoźnika drogowego:
http://solaris.botm.gov.pl/
Cytuj