FORA TEMATYCZNE
NAJNOWSZE DYSKUSJE
OSTATNIO POPULARNE
PROMOWANE USŁUGI



Dodaj zlecenie

LPG do diesla

Login Hasło ZalogujNie masz konta?   Zarejestruj sięObserwuj
  • geraldus 21 sie 2012, 13:55
    Witam, pierwszy raz zadaję pytanie na tym forum, więc pozdrawiam wszystkich uśmiech Pracuję w firmie transportowej, obsługujemy m.in. międzynarodówkę. Jakoś wczoraj zadzwonił do nas przedstawiciel pewnej firmy i zaproponował założenie instalacji LPG do diesla, wychwalał zalety takiego rozwiązania itd., itp. Opowiedziałem mu, że musimy się namyślić i przeanalizować wszystkie za i przeciw (standardowa formułka). W pierwszej chwili ten pomysł wydał mi się absurdalny, ale po głębszym namyśle postanowiłem zapytać, czy może ktoś takie rozwiązanie już w swojej firmie / firmie w której pracuje wdrażał?
    Cytuj
  • Alexon 23 sie 2012, 15:03
    Jestem kierownikiem w firmie transportowej na śląsku. Założyliśmy instalację w dwóch autach (DAF rocznik 2007) i planujemy założenie w następnych. Oszczędności są faktyczne. Założyliśmy instalacje pół roku temu i właśnie zaczynają na siebie zarabiać. Nie są to wielkie różnice w spalaniu, ale skoro dzięki niemu udaję się zaoszczędzić realne pieniądze, to uważam że jest właściwa droga.
    Montaż trwał 2 dni, po testach odpowiednia kalibracja i wszystko działało ok.
    Cytuj
  • Rudnicki 23 sie 2012, 18:03
    Potwierdzam skuteczność tego rozwiązania. Zamontowaliśmy instalacje w trzech ciągnikach z naszej floty (Renault, Volvo, Scania) i przysposabiamy się do kolejnych, bo rzeczywiście są oszczędności. To widać zwłaszcza w przypadku Renault i Scani, które jeżdżą na najdłuższych trasach - koszty spadły nam w tym wypadku o 20 kilka procent. Kierowcy twierdzą, że "czuć" większą moc, tak jakby przybyło kilka koni (jeden z monterów nam to dokładnie tłumaczył). Akurat w naszym przypadku montaż trwał jeden dzień, podobno w tej firmie to standard. Instalacja była strojona w sumie trzy razy, sprawdziliśmy, czy wszystko działa jak należy i nazajutrz auta były już w trasie. Pozdrawiam.
    Cytuj
  • geraldus 28 sie 2012, 23:08
    Mat2405 napisał:W temacie instalacji LPG Diesel osobiście polecam firmę Visio Tech z Opola. Instalacja zamontowana szybko, a oszczędności realne
    Niestety nie przekonuje mnie prostacki marketing "firmy Visio Tech z Opola". Może Pan być pewny, że jeżeli mielibyśmy się zdecydować na montaż, to nie w nieudolnie lokowanej tu przez Pana firmie. Nie wniósł Pan nic nowego do tematu a Pana osobiste polecenia nikogo tutaj nie interesują, zwłaszcza, że nikt o nie nie prosił.
    Cytuj
  • balmer 30 sie 2012, 3:46
    Zgadzam się ze wszystkim, co napisał Pan podpisujący się jako Rudnicki, ale chciałem jeszcze dopowiedzieć jedną rzecz Otóż często podaje się, że proporcje mieszanki to 80% ON i 20% LPG. To jest podawana przez producentów granica, jednakże może być nawet 30 i więcej procent LPG. To tak tytułem uzupełnienia.
    Cytuj
  • pereus 30 sie 2012, 22:32     (ostatnio zmieniony przez autora 30 sie 2012, 22:43, w całości zmieniany 2 razy)
    A od czego te proporcje są uzależnione?
    Cytuj
  • Daniel_K 2 wrz 2012, 17:13
    pereus napisał:A od czego te proporcje są uzależnione?
    W cieżarówkach z silnikami diesla spala się tylko ok. 70% ON. Podwójne zasilanie pozwala wykorzystać niespalone ON i stąd oszczędności. O szczegóły techniczne musiałby Pan zapytać montera, ja wiem tyle ile dowiedziałem się od inżynierów w tej firmie, w której montowaliśmy instalację. Widzę, że zastanawiacie się Panowie, czy rzeczywiście oszczędności są duże, ja już wiem, że tak. W Renault Premium rocznik 2000 bez instalacji LPG spalanie wynosiło 38l ON/100 km, a po założeniu 25l ON + 8 l LPG/100 km. Komentarz chyba zbędny, jeżeli ktoś nie daje wiary to mogę nawet wkleić linka do referencji. Pozdrawiam.
    Cytuj
  • geraldus 8 wrz 2012, 22:34
    Dziękuję panowie za wypowiedzi, teraz sprawa wygląda dla mnie o wiele jaśniej. Daniel_K chętnie bym spojrzał, jeżeli możesz coś takiego udostępnić, ale nie upieram się, bo z wszystkich wypowiedzi wynika jasno, że powyżej 20% oszczędności są.
    Cytuj
  • gwiazdowski 4 sty 2013, 5:09
    Chciałem zapytać o jedną taką rzecz, która już od dłuższego czasu mnie nurtuje... otóż podobno taka instalacja lpg w dieslu poprawia klasę spalania, dzięki czemu skacze ona o jedno "oczko" do góry. I tutaj właśnie pojawia się pytanie - czy jakiś warsztat wydaje na to stosowne dokumenty? Tzn. czy może jakość potwierdzić, że klasa euro faktycznie wzrosła? Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź, jeżeli ktoś takową zna.
    Cytuj
  • Pavloo 15 sty 2013, 13:56
    W najbliższym czasie szykuje się u nas przeróbka jednego samochodu, więc będę mógł wówczas coś więcej na ten temat powiedzieć.
    Cytuj
1 2 z 2  
Samochody, usługi transportowe - dyskusje na forum
Poprzednia: Nowe życie Ursusa