Favore.plForumSamochody, usługi transportowe

PKP zwróci za bilet za spóźniony pociąg?

FORA TEMATYCZNE
NAJNOWSZE DYSKUSJE
OSTATNIO POPULARNE
PROMOWANE USŁUGI



Dodaj zlecenie

PKP zwróci za bilet za spóźniony pociąg?

Login Hasło ZalogujNie masz konta?   Zarejestruj sięObserwuj
  • Scru66 26 cze 2011, 12:36
    Słuchałem radia i albo coś źle zrozumiałem albo mi się przesłyszało, ale podobno PKP ma zwracać za bilet w przypadku spóźnienia pociągu? To jakiś cud chyba, bo do tej pory żadnych zwrotów nie było, no chyba że pociąg nie przyjechał. Ktoś coś wie na ten temat?
    Cytuj
  • BookStore4 26 cze 2011, 15:19
    Też słyszałem o jakiś zwrotach, ale nie na wszystkie pociągi. Jakoś nie wierzę, że to będzie funkcjonować w praktyce, bo PKP pójdzie z torbami. U nich spóźnienie to norma.
    Cytuj
  • Lawyers 26 cze 2011, 18:13
    Będą zwracać od 1 lipca tego roku. Chodzi o rozporządzenie nr 1371/ 2007 weszło w życie w grudniu 2009 r i które reguluje sprawy związane z odszkodowaniem (dokładnie w sprawie praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym). Ale wszystko idzie małymi kroczkami bo dotyczy tylko wybranych pociągów tych powiedzmy z ekstra klasy.
    Cytuj
  • PravKo 26 cze 2011, 22:12
    Pechowy pasażer którego kolej wyrolowała z pociągiem będzie mógł zażądać od przewoźnika kolejowego odszkodowania w przypadku opóźnienia, za które nie otrzymał zwrotu kosztów biletu.

    I tak za spóźnienie od 60 do 119 minut dostanie zwrot 25 proc. ceny biletu. Za spóźnienie wynoszące 120 minut dostanie zwrot połowy ceny. Ale też nie automatycznie. Będzie trzeba składać wniosek i czekać ze 30 dni. Jak ktoś dużo podróżuje to pewnie będzie dochodził zwrotu, reszta machnie ręką.
    Cytuj
  • AdamSaM 27 cze 2011, 6:05
    Ta jasne PKP będzie chętnie oddawać pieniądze za spóźnienia. Powiedzą, że żadnego spóźnienia nie było i co? kto im udowodni że było inaczej.
    Cytuj
  • Mundek24 27 cze 2011, 7:43
    Nie ma się co tam ekscytować, bo zwroty dotyczą tylko takich pociągów jak Ekspres, Intercity, Express Intercity, Eurocity oraz EuroNight.
    Na razie nikt nie zobaczy choćby grosza zwrotu od Przewozów Regionalnych, miejskich i podmiejskich. Ci dalej bezkarnie będą sobie robić labę kosztem podróżnych.
    Jak to się mówi, jeszcze nie widać a już czuć
    przebiegły
    Cytuj
  • Scru66 27 cze 2011, 11:39
    No to prawie dobrze słyszałem o zwrotach. Już myślałem że chodzi o takie normalne PKP i bardzo się zdziwiłem, bo finansowo by nie wyrobili. Każdy pamięta te dantejskie sceny pod koniec 2010 roku kiedy pociągi były oblegane a ludzie przez okna się pchali.
    Jak dobrze, że pociągów korzystam sporadycznie.
    Cytuj
  • Longdroad 27 cze 2011, 13:27
    Tylko żadnego zwrotu nie będzie jak pasażera w kasie bileterka poinformuje, ze pociąg ma opóźnienie. Czyli tak naprawdę przy każdym sprzedawanym bilecie będzie taki info. W ogóle powinni je sobie nagrać na płytę i w kółko puszczać. Przynajmniej przy sprzedaży bilecików nie będzie spóźnienia.
    Cytuj
  • TRiTON 27 cze 2011, 15:06
    AdamSaM napisał:Ta jasne PKP będzie chętnie oddawać pieniądze za spóźnienia. Powiedzą, że żadnego spóźnienia nie było i co? kto im udowodni że było inaczej.
    O to już samemu należy zadbać. Zwracasz się do konduktora aby na bilecie napisał jakie spóźnienie ma pociąg, ewentualnie kasjerka wystawiając bilet pisze taką adnotację. I to jest potwierdzenie, że ma się prawo do zniżki. Szkoda, że przewoźnik nie oferuje darmowych posiłków przy dużym spóźnieniu tak jak w liniach lotniczych.
    Cytuj
  • Enzon 27 cze 2011, 16:47
    Zwrot następuje tylko na pisemny wniosek pasażera nieboraka. Taki wniosek składa się w centrum obsługi pasażerów - jak w twoim mieście coś takiego jest albo wysyła się listem, najlepiej poleconym do kwatery Głownej PKP Intercity do Warszawy na ul. Gójecka 17 i kod pocztowy 02-021.
    I czeka się 30 dni na zwrot za bilet.
    Cytuj
1 2 z 2  
Samochody, usługi transportowe - dyskusje na forum