Favore.plForumSamochody, usługi transportowe

Sprowadzanie samochodu z Niemiec procedura, formalności

FORA TEMATYCZNE
NAJNOWSZE DYSKUSJE
OSTATNIO POPULARNE
PROMOWANE USŁUGI



Dodaj zlecenie

Sprowadzanie samochodu z Niemiec procedura, formalności

Login Hasło ZalogujNie masz konta?   Zarejestruj sięObserwuj
Wróć do forum: Samochody, usługi transportowe 1 2 3 4 5 6 7 z 7  
  • bojaros 26 lip 2010, 12:00
    Kupuję wymarzone auto, ale boję się kupować tutaj na miejscu od handlarzy. Dziady przekręcają liczniki, sprzedają złomy po wypadkach jako nówki nie śmigane...
    Planuję więc sprowadzić używane auto z Niemiec. Mam wybrany markę i model oraz silnik. Szukam na różnych portalach: http://www.pl.mobile.eu/strona-glowna/index.html i http://www.autoscout24.pl/

    proszę napiszcie co krok po kroku powinienem zrobić od momentu upatrzenia sobie auta!
    Z góry wielkie dzięki!
    Cytuj
  • armani 26 lip 2010, 15:37
    Przede wszystkim musisz mieć dwujęzyczną umowę kupna pojazdu.
    W umowie musi być cena w euro i koniecznie adresy nabywcy i sprzedawcy. Oczywiście Twój adres (nabywcy) musi być adresem w Polsce, bo inaczej będą problemy z rejestracją.
    Tutaj masz link do takiej przykładowej umowy dwujęzycznej:
    http://www.v10.pl/archiwum/prawo/wzorydokumentow/umowa_kupna_pojazdu_plde.pdf

    Druga sprawa to karta pojazdu, czyli po szwabsku Fahrzeugbrief czy jakoś tak. U nas mówi się na to brief.
    Brief dostaniesz od sprzedającego razem z autem. Zwróć uwagę, żeby dostać mały i duży brief.
    Brief wygląda mniej więcej tak:
    Cytuj
  • wykopowicz 26 lip 2010, 16:21
    Jeszcze musisz zdobyć zaświadczenie o wymeldowaniu pojazdu albo od poprzedniego właściciela albo w niemieckim urzędzie komunikacji, jeśli pojazd jeszcze nie został wymeldowany. Czasem zdarza się, że tego dokumentu nie trzeba, tylko wbijają pieczęć do briefa.
    Cytuj
  • bob_builder 26 lip 2010, 17:16
    Z briefem i umową idziesz do urzędu komunikacji zeby wykupic tymczasowe tablice i ubezpieczenie. Wszystko będzie kosztowało ok. 130 euro.
    Cytuj
  • czarny_piotrus 26 lip 2010, 19:49
    W Polsce musisz zrobić:
    * badanie techniczne - niecałe 200zł
    * w urzędzie celnym opłacasz akcyzę, pojemność do 2000 cm3 - 3,1% ceny pojazdu, pojemność ponad 2000 cm3 - 18,6% ceny pojazdu
    * idziesz do skarbówki po formularz VAT-25, ponad 100zł
    * tłumaczysz niemieckie dokumenty ok. 200zł
    * ostatni etap to wydział komunikacji, czyli: tablice, czasowe pozwolenie, nalepki, karta pojazdu i opłata ekologiczna...

    ... i możesz jeździć!
    Sporo tego skrzywienie
    Cytuj
  • bojaros 26 lip 2010, 23:01
    Masakra... ale nie zrezygnuję. Wolę się troche przemeczyć niz kupować wraka od handlarza!
    Cytuj
  • goultier 26 lip 2010, 23:05
    nie zapomnij dwóch kompletów kluczyków! Bo później będą problemy i w ogóle to podejrzane.
    Cytuj
  • ararat_kebab 26 lip 2010, 23:26
    Przy tej opłacie recyklingowej trzeba pamiętać, że tytuł przelewu obowiązkowo musi zawierać: model i markę samochodu, opis "OPŁATA RECYKLINGOWA" oraz nr VIN lub nr podwozia, nadwozia, ramy pojazdu.
    Cytuj
  • bridgestone 27 lip 2010, 6:40
    bojaros napisał:Masakra... ale nie zrezygnuję. Wolę się troche przemeczyć niz kupować wraka od handlarza!
    Stary, masakre to bys miał gdybyś angola sprowadził! Szukanie na szrotach tablicy rozdzielczej przymrużenie oka itp.
    Cytuj
  • bojaros 27 lip 2010, 10:07
    A czy ta opłata recyklingowa jest konieczna? Nie zamierzam tego auta złomować!
    Cytuj
1 2 3 4 5 6 7 z 7  
Samochody, usługi transportowe - dyskusje na forum
Poprzednia: Kultura na drodze
Następna: Rysy na lakierze