Czasem lubię sobie poogladać fajne filmy. Chodzę do kina, ale nie zawsze mam na to czas. Myślałem o zakupie odtwarza płyt i tu właśnie moje pytanie. Odtwarzacze DVD są po ok 100 zł, a Blu-ray po nawet 1000 zł. Opłaca się wydawać aż tyle na Blu-ray i jak to jest z filmami.
Ja mam DVD i na razie nie myślę o Blu-ray.
Po pierwsze DVD wciąż jest na topie i każdy film wychodzi na tym nośniku.
Ceny odtwarzaczy faktycznie przyprawiają o ból głowy. Ale jak nie ma się telewizora HD najlepiej FullHD to nie ma sensu kupować Blu-ray.
Inną sprawą są ceny filmów. Ten sam film na DVD kosztuje np. 40 zł, a na Blu-ray aż 100 zł. Można też iść do wypożyczalni takich jak BeverlyHills, ale cena wypożyczenia Blu-ray to 30 zł.
O detalach technicznych nic nie powiem - nie znam się na tym i w zasadzie mało mnie to obchodzi.
Według mnie i jedno i drugie rozwiązanie jest już średnim pomysłem. Świat idzie do przodu, więc nie ma sensu inwestować w taki sprzęt skoro na rynku mamy nowe rozwiązania. Warto wejść na tę stronkę http://www.humanmedia.pl/oferta.html i poczytać o odtwarzaczach multimedialnych. Uważam, że jeśli chcesz kupić sprzęt dobrej jakości do odtwarzania filmów, to powinieneś zainwestować właśnie w coś takiego.
Odtwarzacze DVD są bardzo tanie. Może je kupić już za 100 zł. Jest to technologia już leciwa, ale bardzo popularna. Ludzie mają ten dziwny nawyk, że chcą mieć nowość, z której i tak nie będą korzystać.
Tak było z telewizorami HD. Klienci rzucili się na te nowinki choć i tak nie mieli co oglądać. Dopiero teraz pojawiły się kanały HD i zakup takiego telewizora ma sens.
Chyba jednak kupię DVD. Byłem w Saturnie i widziałem ceny filmów. Zastanawiam się kto kupuje płyty Blu-ray po 90 czy 100 zł. Czasem fajne produkcje za grosze dołączane są do gazet, więc większy sens ma DVD. Widziałem coś w rodzaju magnetowidu połączonego z DVD za ok 200 zł. Takie coś też mnie zadawala, bo ceny nagrywarek DVD są wciąż wysokie.