Mamy do dyspozycji wiele sposobów aby wyróżnić się na tle konkurencji i wpłynąć na zwiększenie swojej sprzedaży. Zachęcający, dobrze dobrany zapach jest jednym z nich.
Zapach bardzo ściśle współpracuje z naszą podświadomością, dlatego większość miejsc, które znamy kojarzy nam się z określonym zapachem, jeśli zapach ten byłby inny to to samo miejsce moglibyśmy odbierać zupełnie inaczej. Gdyby ten zapach był piękniejszy miejsce odbierane było by przez nas lepiej ale jeśli zapach zmieniłby się na nieprzyjemny to miejsce ocenialibyśmy gorzej i tym samym gorzej byśmy się tam czuli.
Lubimy wracać i wracamy do miejsc, gdzie zapach był przyjemny, przywoływał pozytywne wspomnienia i zabierał nasze zmysły w ekscytującą podróż. Co jednak mamy zrobić, gdy zapach nie jest na tyle pozytywny i intensywny, aby mógł oczarować? Na pomoc w takich sytuacjach przychodzi nam aromamarketing (aroma marketing) czyli marketing zapachowy.
Wystarczy kilka psiknięć aby podkreślić jakość a także smak oferowanych produktów! W tak prosty sposób, nie wymagający zakupu dodatkowych urządzeń możemy zastosować zapachy dla gastronomii: zapachy dla kawiarni, zapachy dla cukierni i lodziarni a także zapachy dla każdego rodzaju sklepu i sklepów oraz stoisk spożywczych.
Nie zapominajmy o tym, że dobry zapach zachęca i kusi apetyty i zmysły klientów a to przekłada się na zwiększoną ilość zakupionych produktów i spożytych dań.
Wyobraźmy sobie cukiernię, która jest mała i przytulna, pięknie urządzona z przemiłą obsługą ale nie ma zapachu, nie pachnie świeżym pieczywem i słodkimi bułeczkami – czy zdecydujemy się na zakup produktów w takiej cukierni? - Nie, z pewnością nasz nos pokieruje nas do takiej cukierni czy stoiska piekarniczego gdzie jest wyczuwalny wszechobecny smakowity zapach świeżego pieczywa, bagietek czy kuszący zapach słodkich wypieków. Zgodnie z ta samą zasadą działa zapach świeżo zmielonej kawy dla kawiarni.
Piękny oryginalny czy egzotyczny wystrój kawiarni warto wzbogacić o przyjemny i miły zapach kawy. Taki zapach to atut, który przyciągnie wielu nowych klientów do naszej kawiarni oraz uprzyjemni delektowanie się kawą i deserami.
Przyjemne zachęcające zapachy dla gastronomii takie jak zapach kawy, zapach pieczywa, zapachy ciast i czekolady to praktyczne rozwiązanie w dziedzinie aromamarketingu dla kawiarni, restauracji, cukierni i lodziarni oraz sklepów i stoisk spożywczych. Zapachy dla restauracji, zapachy dla kawiarni, cukierni i lodziarni skutecznie wspierają sprzedaż w tych miejscach oraz wspomagają budowanie dobrego wizerunku firmy.
Każda działalność ma swój najlepszy i najkorzystniejszy zapach – poszukajmy go dla swojej firmy!
Zastosowanie zapachów przynosi dla firm wymierne korzyści. Podnosi sprzedaż, zwiększa ilość zaufanych i stałych klientów, podkreśla prestiż miejsca i produktów które są oferowane.