Właściciele lokali w blokach czy też kamienicach zazwyczaj nie zakrzątają sobie myśli kwestią wywozu odpadów. Opłata za to świadczenie zawarta jest w systematycznie uiszczanym przez nich czynszu. Skupiska domków zaopatrywane są w dostosowane kontenery i pojemniki, z których dowolny domownik może nieustannie użytkować. Właściciele nieruchomości sami są zmuszeni zatroszczyć się o wywóz śmieci z należących do nich posesji. W pojedynkę dopinają formalności powiązane z tym faktem. Spróbujmy zatem przeanalizować, jak ukazuje się sprawa wywozu śmieci z terenu posiadłości, jakie należy posiadać zaświadczenia, ile to kosztuje , a także gdzie poszukiwać odpowiednich przepisów. Posiadacze nieruchomości zobligowani są do podpisania porozumienia z firmą zajmującą się wywozem odpadów. Kontrakt taki podpisuje się w filii firmy, najczęściej w punkcie obsługi klienta. Przy podpisywaniu porozumienia wymagane są dowody potwierdzające prawo do rozporządzania posiadłością, z której będą wywożone śmieci. Klienci instytucjonalni muszą przedłożyć dowody rejestracyjne firmy bądź instytucji. Umowa zazwyczaj zawierana jest na okres nieokreślony. Czas odstąpienia umowy obejmuje jeden pełen miesiąc. Kontrakt określa zarazem zobowiązania firmy trudniącej się wywozem odpadów, jak i obowiązki posiadacza nieruchomości korzystającego z jej świadczeń. Zakazane jest lokowanie w kontenerach umieszczonych na terytorium nieruchomości śmieci innych niż miejskie, np.: gruzu budowlanego, drewna, gorącego popiołu. Wywóz gruzu, gałęzi, kamieni, gleby, pozostałości z budowy albo remontu, szkła okiennego i odpadów wielkogabarytowych jest traktowany, jak odrębne zlecenie i szacowany według obowiązującego w przedsiębiorstwie cennikiem.