Posiadacze mieszkań w blokowiskach bądź czynszówkach zwykle nie zakrzątają sobie myśli sprawami wywozu śmieci. Koszt za tę usługę wliczona jest w na bieżąco płaconym przez nich czynszu. Skupiska mieszkań zaopatrywane są w odpowiednie pojemniki oraz kontenery, z których jakikolwiek lokator może dowolnie użytkować. Właściciele własności sami są zmuszeni zatroszczyć się o wywóz śmieci z przynależnych do nich posiadłości. Sami załatwiają formalności powiązane z tą usługą. Postarajmy się zatem przeanalizować, jak przedstawia się sprawa wywozu odpadów z terenu nieruchomości, jakie należy mieć dokumenty, ile to wymaga pieniędzy oraz gdzie szukać stosownych aktów prawnych. Właściciele dzierżawy zobowiązani są do zawarcia porozumienia z firmą zajmującą się wywozem odpadów. Kontrakt taki parafuje się w siedzibie przedsiębiorstwa, z reguły w biurze obsługi klienta. Przy podpisywaniu porozumienia konieczne są pisma potwierdzające upoważnienie do dysponowania nieruchomością, z jakiej będą wywożone śmieci. Klienci instytucjonalni muszą przedstawić dokumenty rejestracyjne przedsiębiorstwa lub podmiotu gospodarczego. Umowa zazwyczaj zawierana jest na czas nieokreślony. Czas odstąpienia umowy obejmuje 1 pełen miesiąc. Porozumienie określa zarówno obowiązki firmy trudniącej się wywozem śmieci, jak i powinności posiadacza posiadłości korzystającego z jej świadczeń. Zakazane jest lokowanie w kontenerach umieszczonych na terenie dzierżawy śmieci innych niż miejskie, np.: drewna, gruzu budowlanego, złomu, gorącego popiołu. Wywóz gruzu, kamieni, gałęzi, ziemi, odpadów z budowy czy też remontu, szkliwa okiennego i nieczystości wielkopowierzchniowych jest uznawany, jako odrębne zlecenie i wyliczany zgodnie z obowiązującym w firmie cennikiem.