Właściciele mieszkań w blokowiskach czy też czynszówkach zwykle nie zawracają sobie myśli kwestią wywozu odpadów. Koszt za to świadczenie wliczona jest w regularnie uiszczanym przez nich czynszu. Skupiska domków zaopatrywane są w stosowne kontenery oraz pojemniki, z których jakikolwiek lokator może nieustannie używać. Posiadacze własności sami są zmuszeni zatroszczyć się o wywóz śmieci z należących do nich posesji. Indywidualnie organizują formalności związane z tym faktem. Spróbujmy wobec tego przyjrzeć się, jak prezentuje się kwestia wywozu odpadów z terenu nieruchomości, jakie trzeba mieć potwierdzenia, jak wiele to wymaga pieniędzy i gdzie poszukiwać przydatnych aktów prawnych. Posiadacze dzierżawy zobowiązani są do zawarcia kontraktu z przedsiębiorstwem zajmującym się wywozem śmieci. Kontrakt taki podpisuje się w filii firmy, najczęściej w biurze obsługi klienta. Przy parafowaniu kontraktu wymagane są dowody stwierdzające uprawnienie do rozporządzania posiadłością, z której będą wywożone odpady. Klienci instytucjonalni muszą przedłożyć pisma rejestracyjne firmy albo podmiotu gospodarczego. Kontrakt zwykle parafowana jest na okres bezterminowy. Okres odstąpienia kontraktu obejmuje 1 miesiąc. Porozumienie określa zarówno zobowiązania firmy zajmującej się wywozem odpadów, jak i obowiązki właściciela posiadłości korzystającego z jej usług. Zabronione jest umieszczanie w pojemnikach stojących na terytorium nieruchomości śmieci innych niż miejskie, np.: gruzu budowlanego, drewna, złomu. Wywóz gruzu, kamieni, gałęzi, gleby, pozostałości z budowy albo remontu, szkliwa okiennego , jak również odpadów wielkogabarytowych jest traktowany, jako inne zamówienie oraz wyliczany zgodnie z obowiązującym w przedsiębiorstwie cennikiem.