Posiadacze mieszkań w blokach albo czynszówkach zazwyczaj nie zawracają sobie myśli kwestią wywozu śmieci. Koszt za to świadczenie zawarta jest w stale uiszczanym przez nich czynszu. Skupiska mieszkań wyposażane są w odpowiednie kontenery oraz pojemniki, z których każdy mieszkaniec może dowolnie użytkować. Właściciele nieruchomości sami są zmuszeni zatroszczyć się o wywóz śmieci z przynależnych do nich posesji. W pojedynkę załatwiają formalności związane z tą usługą. Spróbujmy zatem sprawdzić, jak ukazuje się sprawa wywozu odpadów z terytorium dzierżawy, jakie trzeba mieć zaświadczenia, ile to wymaga pieniędzy , jak również gdzie szukać odpowiednich przepisów. Posiadacze dzierżawy zobligowani są do podpisania kontraktu z przedsiębiorstwem zajmującym się wywozem odpadów. Umowę taką podpisuje się w filii przedsiębiorstwa, najczęściej w biurze obsługi klienta. Przy podpisywaniu kontraktu konieczne są pisma stwierdzające uprawnienie do rozporządzania dzierżawą, z której będą wywożone śmieci. Konsumenci instytucjonalni muszą przedłożyć dowody rejestracyjne firmy albo podmiotu gospodarczego. Umowa zazwyczaj parafowana jest na czas nieokreślony. Okres wypowiedzenia porozumienia obejmuje jeden pełen miesiąc. Umowa określa zarazem zobowiązania przedsiębiorstwa trudniącej się wywozem śmieci, jak i powinności właściciela dzierżawy korzystającego z jej świadczeń. Zabronione jest umieszczanie w kontenerach umieszczonych na terytorium posiadłości śmieci innych niż miejskie, np.: drewna, gruzu budowlanego, złomu, gorącego popiołu. Wywóz gruzu, gałęzi, kamieni, ziemi, odpadów z budowy lub remontu, szkliwa okiennego , jak również nieczystości wielkopowierzchniowych jest traktowany, jako odrębne zamówienie i wyliczany zgodnie z obowiązującym w przedsiębiorstwie cennikiem.