Posiadacze mieszkań w blokowiskach czy też czynszówkach zwykle nie zawracają sobie myśli kwestią wywozu odpadów. Opłata za tę usługę zawarta jest w stale uiszczanym przez nich czynszu. Osiedla wyposażane są w odpowiednie pojemniki i kontenery, z których każdy domownik może dowolnie korzystać. Posiadacze nieruchomości sami muszą zadbać o wywóz śmieci z należących do nich posiadłości. Indywidualnie dopinają formalności powiązane z tą usługą. Postarajmy się zatem zbadać, jak wygląda sprawa wywozu śmieci z terytorium dzierżawy, jakie musimy posiadać zaświadczenia, jak dużo to kosztuje , a także gdzie poszukiwać stosownych aktów prawnych. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do zawarcia kontraktu z firmą zajmującą się wywozem odpadów. Porozumienie takie podpisuje się w filii przedsiębiorstwa, z reguły w biurze obsługi klienta. Przy parafowaniu kontraktu konieczne są pisma potwierdzające uprawnienie do dysponowania posiadłością, z jakiej będą wywożone śmieci. Nabywcy instytucjonalni powinni przedstawić dowody rejestracyjne przedsiębiorstwa lub spółki gospodarczej. Porozumienie zazwyczaj parafowana jest na okres bezterminowy. Okres odstąpienia kontraktu wynosi 1 pełen miesiąc. Porozumienie określa zarazem obowiązki firmy zajmującej się wywozem odpadów, jak i obowiązki właściciela nieruchomości korzystającego z jej usług. Zakazane jest umieszczanie w kontenerach stojących na terytorium nieruchomości śmieci innych niż miejskie, np.: gruzu budowlanego, drewna, gorącego popiołu. Wywóz gruzu, kamieni, gałęzi, gleby, odpadów z budowy albo remontu, szkliwa okiennego , jak również odpadów wielkogabarytowych jest traktowany, jako inne zlecenie oraz szacowany zgodnie z obowiązującym w firmie cennikiem.