Właściciele mieszkań w blokach lub czynszówkach zwykle nie zakrzątają sobie głowy kwestią wywozu śmieci. Opłata za to świadczenie wliczona jest w na bieżąco płaconym przez nich czynszu. Skupiska domków zaopatrywane są w dostosowane kontenery oraz pojemniki, z których każdy mieszkaniec może swobodnie używać. Posiadacze dzierżawy sami są zmuszeni zadbać o wywóz śmieci z przynależnych do nich posesji. Indywidualnie załatwiają formalności związane z tym faktem. Spróbujmy zatem przyjrzeć się, jak ukazuje się sprawa wywozu śmieci z terytorium posiadłości, jakie trzeba posiadać zaświadczenia, jak dużo to kosztuje , a także gdzie poszukiwać przydatnych przepisów. Posiadacze dzierżawy zobligowani są do zawarcia umowy z przedsiębiorstwem zajmującym się wywozem śmieci. Kontrakt taki parafuje się w filii firmy, z reguły w biurze obsługi klienta. Przy parafowaniu kontraktu konieczne są dowody potwierdzające upoważnienie do dysponowania nieruchomością, z której będą zabierane odpady. Konsumenci instytucjonalni powinni przedłożyć dokumenty rejestracyjne przedsiębiorstwa albo spółki gospodarczej. Kontrakt zazwyczaj podpisywana jest na okres nieokreślony. Okres odstąpienia umowy wynosi jeden miesiąc. Umowa określa zarówno obowiązki przedsiębiorstwa trudniącej się wywozem śmieci, jak i obowiązki posiadacza nieruchomości korzystającego z jej świadczeń. Zakazane jest umieszczanie w kontenerach umieszczonych na terytorium dzierżawy odpadów innych niż miejskie, np.: gruzu budowlanego, drewna, złomu. Wywóz gruzu, kamieni, gałęzi, ziemi, odpadów z budowy czy też remontu, szkliwa okiennego , jak również nieczystości wielkogabarytowych jest traktowany, jak inne zlecenie oraz wyliczany według obowiązującego w firmie cennikiem.