Posiadacze mieszkań w blokowiskach bądź czynszówkach zazwyczaj nie zawracają sobie myśli kwestią wywozu śmieci. Opłata za tę usługę wliczona jest w na bieżąco uiszczanym przez nich czynszu. Osiedla wyposażane są w dostosowane kontenery oraz pojemniki, z których dowolny lokator może nieustannie używać. Właściciele nieruchomości sami muszą zatroszczyć się o wywóz śmieci z przynależnych do nich posiadłości. Sami organizują formalności powiązane z tą usługą. Spróbujmy zatem zbadać, jak prezentuje się sprawa wywozu odpadów z obszaru dzierżawy, jakie musimy posiadać potwierdzenia, jak wiele to wymaga pieniędzy oraz gdzie poszukiwać odpowiednich aktów prawnych. Właściciele posiadłości zobowiązani są do podpisania kontraktu z firmą zajmującą się wywozem odpadów. Porozumienie takie podpisuje się w filii firmy, najczęściej w biurze obsługi konsumenta. Przy podpisywaniu kontraktu wymagane są pisma potwierdzające uprawnienie do dysponowania posiadłością, z jakiej będą wywożone śmieci. Nabywcy instytucjonalni muszą przedstawić dokumenty rejestracyjne przedsiębiorstwa czy też instytucji. Porozumienie zwykle parafowana jest na okres nieokreślony. Okres odstąpienia kontraktu wynosi 1 pełen miesiąc. Porozumienie wyznacza zarazem zobowiązania firmy trudniącej się wywozem odpadów, jak i obowiązki właściciela dzierżawy korzystającego z jej świadczeń. Zabronione jest umieszczanie w pojemnikach umieszczonych na terenie dzierżawy śmieci innych niż miejskie, dla przykładu: drewna, gruzu budowlanego, złomu, gorącego popiołu. Wywóz gruzu, gałęzi, kamieni, gleby, pozostałości z budowy albo remontu, szkła okiennego ,a także nieczystości wielkogabarytowych jest traktowany, jak odrębne zlecenie i wyliczany według obowiązującego w przedsiębiorstwie cennikiem.