Właściciele domów w blokowiskach czy też kamienicach zazwyczaj nie zawracają sobie głowy sprawą wywozu odpadów. Opłata za tę usługę wliczona jest w na bieżąco płaconym przez nich czynszu. Skupiska domków zaopatrywane są w dostosowane kontenery i pojemniki, z których każdy lokator może swobodnie użytkować. Właściciele nieruchomości sami są zmuszeni zadbać o wywóz śmieci z przynależnych do nich posiadłości. W pojedynkę ustalają formalności sprzężone z tą usługą. Postarajmy się zatem przyjrzeć się, jak wygląda kwestia wywozu śmieci z terytorium posiadłości, jakie musimy mieć potwierdzenia, jak wiele to kosztuje i gdzie szukać odpowiednich aktów prawnych. Posiadacze nieruchomości zobligowani są do zawarcia kontraktu z przedsiębiorstwem zajmującym się wywozem odpadów. Porozumienie takie parafuje się w filii przedsiębiorstwa, z reguły w biurze obsługi konsumenta. Przy parafowaniu kontraktu wymagane są dokumenty potwierdzające upoważnienie do rozporządzania dzierżawą, z której będą wywożone odpady. Klienci instytucjonalni muszą przedstawić pisma rejestracyjne przedsiębiorstwa czy też instytucji. Kontrakt zwykle podpisywana jest na okres bezterminowy. Czas wypowiedzenia umowy wynosi jeden pełen miesiąc. Kontrakt określa zarazem zobowiązania firmy zajmującej się wywozem śmieci, jak i powinności posiadacza posiadłości korzystającego z jej usług. Zabronione jest umieszczanie w pojemnikach stojących na obszarze dzierżawy śmieci innych niż komunalne, np.: gruzu budowlanego, drewna, złomu. Wywóz gruzu, kamieni, gałęzi, gleby, odpadów z budowy czy też remontu, szkliwa okiennego i odpadów wielkopowierzchniowych jest uznawany, jak odrębne zamówienie i rozliczany zgodnie z obowiązującym w przedsiębiorstwie cennikiem.