Posiadacze domów w blokach czy też kamienicach zwykle nie zawracają sobie myśli sprawami wywozu odpadów. Koszt za tę usługę wliczona jest w na bieżąco płaconym przez nich czynszu. Skupiska domków zaopatrywane są w odpowiednie kontenery i pojemniki, z których dowolny lokator może dowolnie używać. Właściciele dzierżawy sami są zmuszeni zadbać o wywóz śmieci z należących do nich posesji. Indywidualnie organizują formalności powiązane z tą usługą. Postarajmy się wobec tego przeanalizować, jak wygląda kwestia wywozu śmieci z terenu nieruchomości, jakie musimy posiadać potwierdzenia, jak dużo to wymaga pieniędzy i gdzie szukać stosownych aktów prawnych. Posiadacze dzierżawy zobowiązani są do podpisania umowy z firmą zajmującą się wywozem śmieci. Porozumienie takie parafuje się w siedzibie przedsiębiorstwa, najczęściej w biurze obsługi klienta. Przy zawarciu kontraktu konieczne są dowody stwierdzające upoważnienie do dysponowania posiadłością, z jakiej będą wywożone śmieci. Klienci instytucjonalni muszą przedłożyć pisma rejestracyjne przedsiębiorstwa lub podmiotu gospodarczego. Umowa zwykle parafowana jest na czas bezterminowy. Czas odstąpienia kontraktu obejmuje 1 miesiąc. Umowa określa zarówno obowiązki firmy trudniącej się wywozem śmieci, jak i obowiązki posiadacza posiadłości korzystającego z jej usług. Zakazane jest umieszczanie w kontenerach umieszczonych na terenie posiadłości śmieci innych niż miejskie, dla przykładu: drewna, gruzu budowlanego, złomu. Wywóz gruzu, kamieni, gałęzi, ziemi, pozostałości z budowy bądź remontu, szkliwa okiennego ,a także nieczystości wielkogabarytowych jest traktowany, jako inne zlecenie i wyliczany według obowiązującego w firmie cennikiem.