Posiadacze domów w blokowiskach albo kamienicach zazwyczaj nie zakrzątają sobie myśli sprawą wywozu odpadów. Koszt za tę usługę zawarta jest w na bieżąco uiszczanym przez nich czynszu. Skupiska domków zaopatrywane są w stosowne pojemniki oraz kontenery, z których dowolny lokator może swobodnie używać. Właściciele nieruchomości sami muszą zatroszczyć się o wywóz śmieci z przynależnych do nich posiadłości. Sami ustalają formalności połączone z tą usługą. Spróbujmy wobec tego sprawdzić, jak wygląda kwestia wywozu śmieci z obszaru dzierżawy, jakie należy mieć dokumenty, jak wiele to kosztuje , jak również gdzie poszukiwać stosownych przepisów. Właściciele posiadłości zobowiązani są do podpisania porozumienia z przedsiębiorstwem zajmującym się wywozem śmieci. Umowę taką podpisuje się w siedzibie przedsiębiorstwa, z reguły w biurze obsługi klienta. Przy podpisywaniu kontraktu konieczne są dokumenty potwierdzające uprawnienie do rozporządzania nieruchomością, z której będą wywożone odpady. Nabywcy instytucjonalni powinni przedłożyć dowody rejestracyjne firmy albo instytucji. Umowa zwykle zawierana jest na czas bezterminowy. Okres odstąpienia umowy obejmuje 1 pełen miesiąc. Porozumienie określa zarówno obowiązki firmy trudniącej się wywozem odpadów, jak i powinności posiadacza nieruchomości korzystającego z jej usług. Zabronione jest lokowanie w pojemnikach stojących na terenie nieruchomości śmieci innych niż komunalne, np.: gruzu budowlanego, drewna, złomu, gorącego popiołu. Wywóz gruzu, kamieni, gałęzi, ziemi, odpadów z budowy bądź remontu, szkliwa okiennego oraz odpadów wielkopowierzchniowych jest traktowany, jak inne zlecenie oraz szacowany według obowiązującego w firmie cennikiem.