Właściciele lokali w blokowiskach albo kamienicach zazwyczaj nie zakrzątają sobie myśli sprawą wywozu śmieci. Opłata za tę usługę ujmowana jest w stale uiszczanym przez nich czynszu. Skupiska mieszkań zaopatrywane są w odpowiednie pojemniki i kontenery, z których każdy lokator może dowolnie używać. Właściciele własności sami są zmuszeni zadbać o wywóz śmieci z należących do nich posesji. Indywidualnie załatwiają formalności związane z tą usługą. Spróbujmy wobec tego przeanalizować, jak przedstawia się kwestia wywozu odpadów z obszaru posiadłości, jakie musimy mieć zaświadczenia, jak dużo to kosztuje , a także gdzie poszukiwać stosownych przepisów. Właściciele dzierżawy zobowiązani są do zawarcia porozumienia z przedsiębiorstwem zajmującym się wywozem śmieci. Porozumienie takie podpisuje się w filii firmy, z reguły w biurze obsługi konsumenta. Przy parafowaniu porozumienia konieczne są dowody stwierdzające upoważnienie do dysponowania nieruchomością, z jakiej będą zabierane odpady. Konsumenci instytucjonalni muszą przedstawić dokumenty rejestracyjne przedsiębiorstwa bądź instytucji. Porozumienie zwykle podpisywana jest na czas nieokreślony. Okres wypowiedzenia umowy obejmuje jeden miesiąc. Porozumienie określa zarówno obowiązki przedsiębiorstwa zajmującej się wywozem odpadów, jak i obowiązki właściciela posiadłości korzystającego z jej świadczeń. Zabronione jest umieszczanie w pojemnikach stojących na obszarze posiadłości odpadów innych niż miejskie, np.: gruzu budowlanego, drewna, złomu, gorącego popiołu. Wywóz gruzu, gałęzi, kamieni, ziemi, pozostałości z budowy bądź remontu, szkliwa okiennego ,a także nieczystości wielkopowierzchniowych jest uznawany, jak odrębne zlecenie oraz szacowany według obowiązującego w firmie cennikiem.