Posiadacze mieszkań w blokach czy też kamienicach zwykle nie zawracają sobie myśli kwestią wywozu śmieci. Opłata za tę usługę wliczona jest w na bieżąco uiszczanym przez nich czynszu. Skupiska domków wyposażane są w dostosowane kontenery i pojemniki, z których dowolny lokator może swobodnie używać. Właściciele dzierżawy sami muszą zadbać o wywóz śmieci z należących do nich posiadłości. W pojedynkę ustalają formalności połączone z tą usługą. Spróbujmy wobec tego przeanalizować, jak wygląda kwestia wywozu odpadów z terenu dzierżawy, jakie należy mieć zaświadczenia, jak dużo to wymaga pieniędzy i gdzie poszukiwać odpowiednich aktów prawnych. Posiadacze nieruchomości zobligowani są do podpisania porozumienia z przedsiębiorstwem zajmującym się wywozem odpadów. Kontrakt taki podpisuje się w filii przedsiębiorstwa, najczęściej w punkcie obsługi klienta. Przy zawarciu umowy konieczne są dowody stwierdzające prawo do rozporządzania nieruchomością, z której będą zabierane odpady. Konsumenci instytucjonalni muszą przedstawić dowody rejestracyjne firmy albo spółki gospodarczej. Umowa zazwyczaj parafowana jest na okres nieokreślony. Okres odstąpienia umowy obejmuje jeden pełen miesiąc. Umowa wyznacza zarówno zobowiązania firmy zajmującej się wywozem odpadów, jak i zobowiązania posiadacza posiadłości korzystającego z jej usług. Zabronione jest umieszczanie w pojemnikach stojących na terenie posiadłości śmieci innych niż miejskie, np.: gruzu budowlanego, drewna, gorącego popiołu. Wywóz gruzu, gałęzi, kamieni, ziemi, pozostałości z budowy czy też remontu, szkliwa okiennego oraz odpadów wielkopowierzchniowych jest uznawany, jako inne zamówienie oraz rozliczany zgodnie z obowiązującym w przedsiębiorstwie cennikiem.