Istnieje wiele metod promocji usług albo produktów naszej firmy. Możemy korzystać ze standardowych kanałów promocji, takich jak plakaty, ulotki reklamowe, lub broszury promocyjne. Coraz bardziej popularna staje się także reklama w sieci. Dzięki temu, że jest powszechnie dostępna i za jej pomocą można bez problemu dotrzeć do określonej grupy ludzi, zainteresowanej przedmiotem promocji. Jednakże wciąż najpopularniejsze są te standardowe sposoby, czyli promocja za pomocą wydrukowanych materiałów. Używa jej niemal każdy i dlatego, aby wyróżnić się spośród konkurentów, trzeba naprawdę bardzej się wysilić, aby pozyskać klientów. Dlatego planując kampanię promocyjną z użyciem tego typu materiałów, należy rozważyć kilka ważnych elementów. Najpierw należy zdecydować o tym, kto wykona dla nas na przykład plakaty. Małe firmy raczej nie mają własnego działu marketingu i grafików i muszą się w efekcie zdecydować na outsourcing. Wadą tego jest to, że należy przygotować naprawdę dokładną instrukcję, aby materiały były spójne z naszymi oczekiwaniami. O wiele łatwiej jest w sytuacji, gdy materiały są opracowywane wewnątrz firmy, gdyż wtedy można łatwo ingerować w projekt i będzie on z pewnością prawidłowy. Oczywiście powinno się, że materiały powinny być dopasowane do towaru, czy usługi i grupy docelowej. Muszą zawierać wszystkie niezbędne informacje, ale nie może być ich zbyt dużo, ponieważ ludzie nie lubią za dużo czytać. Ważne są kolory, układ tekstów oraz zamieszczone zdjęcia. Tymi sprawami powinien się przede wszystkim zająć grafik. Treśćpowinien opracować coprywriter, a do marketingowca powinno należeć ostateczne zdanie, czyli końcowa akceptacja materiałów.