Istnieje dużo sposobów promocji usług albo produktów danej firmy. Można korzystać z tradycyjnych kanałów reklamy, takich jak plakaty, ulotki reklamowe, czy foldery promocyjne. Coraz bardziej popularna staje się również reklama w internecie. Dzięki temu, że jest powszechnie dostępna i za jej pomocą można bez problemu dotrzeć do określonej grupy ludzi, zainteresowanej przedmiotem reklamy. Jednak wciąż najbardziej popularne są te standardowe sposoby, czyli promocja za pomocą wydrukowanych materiałów. Korzysta z niej niemal każdy i dlatego, aby wyróżnić się spośród konkurencji, należy naprawdę bardzej się wysilić, aby pozyskać konsumentów. Z tego powodu planując kampanię marketingową z użyciem tego rodzaju materiałów, należy wziąć pod uwagę kilka istotnych elementów. Przede wszystkim trzeba podjąć decyzję o tym, kto wykona dla nas na przykład plakaty. Niewielkie firmy najczęściej nie posiadają własnego działu marketingu i grafików i muszą się w efekcie zdecydować na outsourcing. Wadą tego jest to, że trzeba wykonać naprawdę dokładną instrukcję, aby materiały były zgodne z naszymi oczekiwaniami. O wiele łatwiej jest w sytuacji, gdy materiały są projektowane wewnątrz firmy, gdyż wtedy można bez problemu ingerować w projekt i będzie on na pewno odpowiedni. Oczywiście trzeba pamiętać, że materiały powinny być dopasowane do towaru, czy usługi oraz grupy docelowej. Powinny zawierać wszystkie istotne szczegóły, ale nie może być ich zbyt dużo, ponieważ ludzie nie lubią za dużo czytać. Ważne są kolory, układ tekstów oraz zamieszczone zdjęcia. Tymi kwestiami powinien się przede wszystkim zająć grafik. Treśćmusi opracować coprywriter, a do marketingowca powinno należeć końcowe zdanie, czyli końcowa akceptacja materiałów.