Istnieje wiele metod reklamy usług albo produktów naszej firmy. Możemy korzystać z tradycyjnych kanałów reklamy, takich jak plakaty, ulotki , lub foldery reklamowe. Coraz popularniejsza staje się również reklama w internecie. Ze względu na to, że jest ogólnodostępna i dzięki niej łatwo jest dotrzeć do określonej grupy odbiorców zainteresowanych przedmiotem reklamy. Jednak ciągle najbardziej popularne są te standardowe metody, czyli promocja za pomocą drukowanych materiałów. Korzysta z niej chyba każdy i dlatego, aby wybić się spośród konkurentów, trzeba naprawdę bardzej się wysilić, aby pozyskać klientów. Z tego powodu planując kampanię marketingową z użyciem tego typu materiałów, należy wziąć pod uwagę kilka ważnych elementów. Najpierw trzeba podjąć decyzję o tym, kto wykona dla nas na przykład ulotki. Małe firmy najczęściej nie mają swojego działu marketingu i grafików i muszą się w rezultacie zdecydować na zatrudnienie kogoś z zewnątrz. Słabą stroną tego jest to, że należy przygotować bardzo dokładny brief, aby materiały były zgodne z naszymi wymaganiami. O wiele wygodniej jest w sytuacji, gdy materiały są opracowywane wewnątrz firmy, gdyż wtedy można łatwo ingerować w projekt i będzie on z pewnością odpowiedni. Oczywiście powinno się, że materiały muszą być dopasowane do produktu, czy usługi i grupy docelowej. Muszą zawierać wszystkie ważne informacje, ale nie powinno być ich zbyt wiele, dlatego że konsumenci nie lubią zbyt dużo czytać. Ważne są kolory, rozmieszczenie tekstów oraz zamieszczone grafiki. Tymi sprawami powinien się przede wszystkim zająć grafik. Treśćmusi przygotować coprywriter, a do marketingowca powinno należeć ostateczne zdanie, czyli końcowa akceptacja materiałów.