Istnieje wiele sposobów promocji usług lub towarów naszej firmy. Możemy korzystać z tradycyjnych kanałów reklamy, takich jak plakaty, ulotki reklamowe, lub broszury promocyjne. Coraz popularniejsza staje się również reklama w internecie. Ze względu na to, że jest ogólnodostępna i dzięki niej można bez problemu dotrzeć do określonej grupy odbiorców zainteresowanych przedmiotem reklamy. Jednakże cały czas najpopularniejsze są te tradycyjne metody, to znaczy promocja za pomocą drukowanych materiałów. Korzysta z niej niemal każdy i dlatego, aby wybić się spośród konkurentów, trzeba rzeczywiście bardzej się wysilić, aby pozyskać konsumentów. Z tego powodu opracowując kampanię marketingową z użyciem tego typu materiałów, trzeba rozważyć kilka ważnych elementów. Między innymi należy zdecydować o tym, kto zrobi dla nas na przykład ulotki. Małe firmy zazwyczaj nie mają swojego działu marketingu i grafików i muszą się w rezultacie zdecydować na outsourcing. Minusem tego jest to, że trzeba napisać naprawdę dokładny brief, by materiały były spójne z naszymi oczekiwaniami. O wiele wygodniej jest w sytuacji, gdy materiały są opracowywane wewnątrz firmy, gdyż wtedy można łatwo ingerować w projekt i będzie on z pewnością odpowiedni. Oczywiście trzeba pamiętać, że materiały muszą być dostosowane do produktu, czy usługi oraz grupy docelowej. Powinny zawierać wszystkie niezbędne informacje, ale nie powinno być ich zbyt dużo, dlatego że ludzie nie lubią za dużo czytać. Istotne są kolory, rozmieszczenie tekstów oraz zamieszczone zdjęcia. Tymi sprawami powinien się przede wszystkim zająć grafik. Treśćmusi opracować coprywriter, a do specjalisty ds. marketingu powinno należeć ostateczne zdanie, czyli końcowa akceptacja efektu.