Istnieje dużo metod reklamy usług albo towarów naszej firmy. Można korzystać z tradycyjnych kanałów promocji, takich jak plakaty, ulotki , czy broszury promocyjne. Coraz bardziej popularna staje się również reklama w internecie. Dzięki temu, że jest powszechnie dostępna i dzięki niej łatwo jest dotrzeć do określonej grupy ludzi, zainteresowanej przedmiotem promocji. Jednakże wciąż najpopularniejsze są te standardowe metody, to znaczy reklama za pomocą wydrukowanych materiałów. Korzysta z niej niemal każdy i dlatego, aby wyróżnić się spośród konkurencji, należy naprawdę bardzej się wysilić, aby zachęcić konsumentów. Z tego powodu planując kampanię marketingową z użyciem tego typu materiałów, należy rozważyć kilka istotnych szczegółów. Przede wszystkim należy podjąć decyzję o tym, kto wykona dla nas na przykład ulotki. Małe firmy zwykle nie mają swojego działu marketingu i grafików i muszą się w rezultacie zdecydować na zatrudnienie kogoś z zewnątrz. Minusem tego jest to, że należy przygotować naprawdę dokładną instrukcję, aby materiały były spójne z naszymi wymaganiami. O wiele prościej jest w sytuacji, gdy materiały są przygotowywane wewnątrz firmy, gdyż wtedy można łatwo ingerować w projekt i będzie on na pewno prawidłowy. Oczywiście należy, że materiały powinny być dopasowane do towaru, czy usługi oraz grupy docelowej. Powinny zawierać wszystkie istotne szczegóły, ale nie może być ich zbyt wiele, dlatego że konsumenci nie lubią za dużo czytać. Istotne są kolory, rozmieszczenie treści oraz zamieszczone zdjęcia. Tymi sprawami powinien się przede wszystkim zająć grafik. Treśćmusi opracować coprywriter, a do marketingowca powinno należeć ostateczne zdanie, czyli końcowa akceptacja materiałów.