Istnieje dużo sposobów reklamy usług albo produktów danej firmy. Możemy korzystać ze standardowych kanałów reklamy, takich jak plakaty, ulotki , czy foldery reklamowe. Coraz bardziej popularna staje się także reklama w sieci. Ze względu na to, że jest ogólnodostępna i dzięki niej łatwo jest dotrzeć do określonej grupy odbiorców zainteresowanych przedmiotem reklamy. Jednak cały czas najbardziej popularne są te standardowe sposoby, to znaczy promocja za pomocą drukowanych materiałów. Używa jej praktycznie każdy i dlatego, aby wyróżnić się spośród konkurencji, trzeba naprawdę bardzej się wysilić, aby zachęcić konsumentów. Z tego powodu planując strategię promocyjną z użyciem tego rodzaju materiałów, należy zwrócić uwagę na kilka ważnych elementów. Przede wszystkim należy zdecydować o tym, kto wykona dla nas na przykład broszury promocyjne. Niewielkie firmy zazwyczaj nie mają własnego działu marketingu oraz grafików i muszą się w rezultacie zdecydować na zatrudnienie kogoś z zewnątrz. Wadą tego jest to, że trzeba wykonać bardzo dokładny brief, by materiały były spójne z naszymi wymaganiami. O wiele łatwiej jest w sytuacji, gdy materiały są przygotowywane wewnątrz firmy, ponieważ wtedy można łatwo ingerować w projekt i będzie on na pewno odpowiedni. Oczywiście należy, że materiały powinny być dopasowane do towaru, czy usługi i grupy docelowej. Powinny zawierać wszystkie niezbędne informacje, ale nie może być ich zbyt dużo, ponieważ ludzie nie lubią za dużo czytać. Istotne są kolory, rozmieszczenie tekstów i zamieszczone zdjęcia. Tymi kwestiami powinien się przede wszystkim zająć grafik. Tekstypowinien opracować coprywriter, a do marketingowca powinno należeć ostateczne zdanie, czyli końcowa akceptacja materiałów.