Istnieje wiele sposobów promocji usług lub towarów naszej firmy. Można korzystać z tradycyjnych kanałów reklamy, takich jak plakaty, ulotki reklamowe, lub foldery reklamowe. Coraz popularniejsza staje się także reklama w sieci. Dzięki temu, że jest powszechnie dostępna i dzięki niej można bez problemu dotrzeć do określonej grupy odbiorców zainteresowanych przedmiotem promocji. Jednak cały czas najpopularniejsze są te tradycyjne metody, czyli reklama za pomocą wydrukowanych materiałów. Korzysta z niej praktycznie każdy i dlatego, aby wybić się spośród konkurencji, trzeba rzeczywiście bardzej się wysilić, aby zachęcić klientów. Z tego powodu opracowując strategię marketingową z użyciem tego rodzaju materiałów, należy zwrócić uwagę na kilka ważnych szczegółów. Między innymi należy podjąć decyzję o tym, kto zrobi dla nas na przykład broszury promocyjne. Małe firmy zazwyczaj nie mają własnego działu marketingu i grafików i muszą się w efekcie zdecydować na outsourcing. Minusem tego jest to, że trzeba przygotować bardzo dokładny brief, by materiały były spójne z naszymi wymaganiami. O wiele wygodniej jest w sytuacji, gdy materiały są przygotowywane wewnątrz firmy, gdyż wtedy można bez problemu ingerować w projekt i będzie on z pewnością odpowiedni. Oczywiście trzeba pamiętać, że materiały powinny być dostosowane do towaru, czy usługi oraz grupy docelowej. Muszą zawierać wszystkie niezbędne informacje, ale nie powinno być ich zbyt dużo, dlatego że konsumenci nie lubią za dużo czytać. Ważne są kolory, rozmieszczenie treści i zamieszczone grafiki. Tymi sprawami powinien się przede wszystkim zająć grafik. Treśćmusi przygotować coprywriter, a do marketingowca powinno należeć ostateczne zdanie, czyli końcowa akceptacja efektu.