Istnieje wiele sposobów reklamy usług albo towarów danej firmy. Można korzystać ze standardowych kanałów reklamy, takich jak plakaty, ulotki reklamowe, czy broszury reklamowe. Coraz popularniejsza staje się również reklama w sieci. Dzięki temu, że jest ogólnodostępna i dzięki niej można bez problemu dotrzeć do określonej grupy ludzi, zainteresowanej przedmiotem promocji. Jednak wciąż najpopularniejsze są te tradycyjne sposoby, to znaczy promocja za pomocą drukowanych materiałów. Używa jej chyba każdy i dlatego, aby wyróżnić się spośród konkurencji, trzeba faktycznie bardzej się wysilić, aby zachęcić konsumentów. Z tego powodu opracowując kampanię marketingową z użyciem tego typu materiałów, trzeba rozważyć kilka ważnych elementów. Przede wszystkim trzeba podjąć decyzję o tym, kto wykona dla nas na przykład ulotki. Małe firmy raczej nie posiadają własnego działu marketingu i grafików i muszą się w rezultacie zdecydować na zatrudnienie kogoś z zewnątrz. Wadą tego jest to, że należy przygotować bardzo dokładny brief, by materiały były zgodne z naszymi oczekiwaniami. O wiele wygodniej jest w sytuacji, gdy materiały są przygotowywane wewnątrz firmy, gdyż wtedy można bez problemu ingerować w projekt i będzie on z pewnością odpowiedni. Oczywiście należy, że materiały powinny być dopasowane do produktu, czy usługi oraz grupy docelowej. Muszą zawierać wszystkie niezbędne informacje, ale nie może być ich zbyt dużo, dlatego że konsumenci nie lubią za dużo czytać. Ważne są kolory, układ treści oraz zamieszczone zdjęcia. Tymi kwestiami powinien się przede wszystkim zająć grafik. Tekstypowinien napisać coprywriter, a do specjalisty ds. marketingu powinno należeć końcowe zdanie, czyli końcowa akceptacja materiałów.