Zasadnicze kryteria jakie powinien spełnić pracodawca rekrutując ludzi do pracy w biurze- ergonomia pracy - Z reguły kojarzyć się może z niedużym pokoikiem, w którym jest biurko, komputer, niewielka szafka i regał. Bo właściwie czy czegoś jeszcze potrzeba pracownikom biura do szczęścia? Okazuje się, że aby praca przebiegała płynnie i łatwo, miejsce pracy nie może się obejść bez stosownych metod technologicznych jak i właściwego wyposażenia. Zaopatrzenie miejsc pracy powinno spełniać wszelkie te wymagania, które oddziałowywują na komfort pracy. Zaczynając od pospolitego mebla, w którym będzie pracownik mógł magazynować materiały potrzebne do pracy. To, jak je poukłada aby było mu zręczniej z nich korzystać zależy naturalnie od niego. Podstawa to zorganizowanie im stałego miejsca, dzięki któremu unikniemy bałaganu i zgubienia ich. Jakiekolwiek przybory papiernicze to kolejna rzecz, na których brak nie powinien narzekać zatrudniony. Też i nie sposób wyobrazić sobie obecnie placówki bez takiego ekwipunku jak komputer, ksero, drukarka, telefon czy faks. Oczywiście same akcesoria to nie koniec. Konieczne jest również przygotowanie miejsca pracy w takim stylu aby zatrudniony czuł się dobrze przez osiem godzin każdego dnia . Siedzenia powinny być komfortowe, biurko odpowiedniej wysokości, aby pracownik mógł wygodnie mieć rozłożone papiery. W równej mierze ważne jest oświetlenie. Gdy biuro ma nieduży zasięg naturalnego światła, doświetlić należy je sztucznym. Kiedy już doszliśmy do okien, to w sporej ilości nowo wybudowanych budynków, tych na kilkadziesiąt metrów zatrudnieni w firmach tracą często sposobność ich otwarcia. Ważne jest by pracodawca zagwarantował wtedy pracownikom klimatyzację lub inną drogę pozwalającą na wentylację powietrza. Zwłaszcza kiedy przychodzą letnie, wysokie temperatury. Jeśli jednak spostrzeżemy, że nie są zapewnione główne wymogi miejsca pracy dające możliwość swobodnej pracy, błyskawicznie powinno się to donieść do przełożonego, gdyż to jest jego zadanie aby zapewnić podwładnym prawidłowe warunki pracy.