Zasadnicze warunki pracy jakie powinien spełnić przełożony zatrudniając ludzi do pracy w biurze- ergonomia pracy - Najczęściej kojarzyć się może z niedużym pokojem, w którym jest biurko, komputer, niewielka szafka i regał. Bo w gruncie rzeczy czy czegoś więcej potrzeba personelowi do szczęścia? A prawda jest taka, że aby praca szła sprawnie i łatwo, biuro potrzebuje należytych rozwiązań technologicznych jak i należytego oprzyrządzenia. Zaopatrzenie biur powinno spełniać wszelkie te wymagania, które oddziałowywują na komfort pracy. Poczynając od pospolitego mebla, w którym będzie pracownik mógł magazynować dokumenty potrzebne do pracy. To, jak je posegreguje by było mu łatwiej z nich korzystać zależy oczywiście od niego. Grunt to załatwienie im stabilnego miejsca, dzięki któremu nie dopuścimy do dezorganizacji i zgubienia dokumentów. Wszelkie artykuły papiernicze to następna rzecz, na których deficyt nie powinien narzekać pracownik. Dodatkowo nie sposób wyobrazić sobie dziś placówki bez takiego ekwipunku jak komputer, ksero, drukarka, telefon czy faks. Tymczasem sam sprzęt to nie wszystko. Konieczne jest też przygotowanie stanowiska pracy w taki sposób by pracownik odczuwał komfort przez osiem godzin każdego dnia pracy. Krzesła powinny być ergonomiczne, biurko odpowiedniej wielkości, aby zatrudniony mógł wygodnie trzymać rozłożone papiery. Identycznie ważne jest oświetlenie. Kiedy biuro posiada nieduży dostęp do naturalnego światła, doświetlić należy je sztucznym. Kiedy już doszliśmy do okien, to w świeżo wybudowanych biurowców, tych na kilkadziesiąt metrów pracownicy w biurach tracą częstokrotnie sposobność ich otwarcia. Ważne jest by szef zagwarantował wtedy zatrudnionym klimatyzację lub inną drogę pozwalającą na wentylację powietrza. Zwłaszcza gdy nastają letnie, wysokie temperatury. Jeżeli natomiast zobaczymy, że nie są spełnione fundamentalne wymogi pracy dające sposobność swobodnej pracy, natychmiastowo powinno się to zgłosić do dyrektora, gdyż to jest jego zadanie by zagwarantować pracownikom optymalne warunki pracy.