Cykl życia projektu wg. N.Mingusa Przez słowo projekt rozumiemy zbiór zależnych od siebie aktywności, mających za zadanie osiągnięcie wyznaczonego celu, w określonym odcinku czasu. Projekt zasadniczo jest przedsięwzięciem jednorazowym, naznaczonym większym lub mniejszym stopniem ryzyka. Dzieląc projekt na części wg podziału N.Mingusa możemy wyróżnić trzy fazy cyklu życia projektu. Pierwszą z nich jest faza planowania, jest to faza definiowania najważniejszych dla projektu elementów. Potrzeba wtedy określić nasze oczekiwania, budżet, skład osobowy, wybrać kierownika projektu oraz spisać księgę projektu, w której zawrzemy finalny rezultat projektu i sposób jego realizacji. Dodatkowe wymagania związane z przygotowywaniem projektu związane są z jego rodzajem, np. zarządzanie projektami IT wymaga wybrania aplikacji wspierającej . Po fazie planowania nastąpi etap wykonania, w której to dostarczane są wszystkie potrzebne zasoby materialne i usługi kluczowe do wykonania przedsięwzięcia. W tym okresie wykonawcy zajmują się realizacją prac projektowych, zaplanowanych wcześniej i zapisanych w księdze projektu. Menedżerowie powinni ciągle kierować przebiegiem realizacji projektu i naprawiać powstające problemy. Końcowy etap to faza ewaluacji, która ma miejsce w chwili ukończenia projektu, lub zaraz przed. Zestawiane są oczekiwane rezultaty projektu z rzeczywistością, czyli w skrócie przeprowadzana jest kontrola jakości. Zespół projektowy ulega rozwiązaniu, menedżer zostaje zwolniony z odpowiedzialności, a wszystkie stworzone papiery przechowuje się w archiwum.