Zabezpieczanie podwozia krok po kroku:
Naprawa podwozia to niezwykle kosztowna naprawa, dlatego trzeba zadbać o jego konserwację. Zabezpieczanie podwozia rozpoczynamy od oczyszczenia go. Następnie resztki oczyszczamy przy użyciu szpachelki. Wszelkie odkryte naloty rdzy usuwamy szczotką drucianą. Wszelkie dziury należy zaspawać. Po oczyszczeniu wszystkich zardzewiałych plam dobrze jest użyć na nie odrdzewiacza. Po użyciu podkładu, uszczelniamy wszelkie spawy blachy, które czyściliśmy specjalną pastą do spawów. Następnie nakładamy 1-2 warstwy akrylowego podkładu. Aby naprawa nadwozia nie była konieczna warto w trakcie tych czynności ochronić karoserię przed uszkodzeniami. Po osuszeniu podwozia nakładamy główny środek zabezpieczający pod postacią bitexu albo baranka. Baranek ma wielu wielbicieli, ponieważ wytwarza elastyczną warstwę bardziej wytrzymałą na uderzenia Aby solidnie pomalować podwozie starczą 4 pojemniki. Pryskamy z odstępami, żeby następne warstwy miały szansę wyschnąć. Czas czekania jest krótki, gdyż środek ten wysycha szybko. Jest jednak jeszcze inny mniej kosztowny sposób zabezpieczania podwozia samochodu. Na oczyszczone z rdzy elementy stosujemy minię lub zwykły podkład antykorozyjny. Następnie wszystko pryskamy bitexem, trochę gęstszym który wtedy będzie pełnił na dodatek rolę uszczelniacza. I w tak oto mamy solidnie zakonserwowane podwozie i spokój przez parę sezonów.