Turbosprężarki montowane są w samochodach aby, zagwarantować im jak najlepszy moment obrotowy i podwyższyć moc motoru. Choć gwarantują one dużą poprawę jazdy, to często się psują. Niestety, do najczęstszych powodów awarii turbosprężarek kwalifikujemy: nieodpowiednie eksploatowanie oraz wady fabryczne. Postarajmy się więc odpowiedzieć sobie na pytanie: co wywołuje dysfunkcje turbosprężarki? Przyglądając się budowie turbosprężarki zauważymy, że jego najważniejszym składnikiem jest wirnik, gdzie znajdują się turbina oraz sprężarka. Wirnik obracający się z prędkością nawet do 200 000 obrotów w ciągu minuty, potrafi rozgrzać turbosprężarkę nawet do 500 °C, zatem niezbędne staje się jej odpowiednie schłodzeni i smarowanie. W przeciwnym razie prędzej czy później potrzebna będzie naprawa turbosprężarek. Jednym z częstszych uchybień popełnianych przez kierowców, jest rozkręcanie silnika na bardzo wysokie obroty tuż po jego włączeniu, co uniemożliwia równomierne rozprowadzenie oleju na częściach turbosprężarki, a w efekcie skutkuje zacieraniem łożyska wirnika. Następnym złym przyzwyczajeniem wpływającym nieodpowiednio na samochód, jest zbyt szybkie zgaszenie silnika. Turbina jest wciąż w ruchu, ale jest pozbawiona dopływu oleju z pompy. Musimy poczekać około 30 sekund, zanim zgasimy silnik. Na szczęście, w sporej ilości przypadków, możliwa jest regeneracja turbosprężarek. Ceny są zależne od rodzaju usterki. Na przykład, jeśli zepsuł się wirnik, to regeneracja będzie kosztować około 1500zł, natomiast przy pęknięciu korpusu koszta to powyżej 2000 zł. Jeżeli więc czujesz spadek mocy silnika i brak przyspieszenia, koniecznie udaj się do warsztatu świadczącego całościowe usługi naprawy aut. Dla takich zawodowców regeneracja turbosprężarek czy wymiana tłumików to żadne wyzwanie.