Jak najkorzystniej wynająć biuro Wynajem nieruchomości na działalność biurową to bardzo istotna sprawa przy kierowaniu działalnością gospodarczą. Wbrew powszechnej opinii wcale nie musi to być największy wydatek, przekraczający nasze zasoby pieniężne. Dużo sprowadza się do lokalizacji biura. Lokale w centrach dużych miast są na pewno kosztować drożej od tych położonych na peryferiach. Jednakże zarówno te w modnych okolicach jak również te na obrzeżach mają swoich zwolenników. Jest to zależne od rodzaju działalności przedsiębiorstwa i tego czym się zajmuje. Wiele przedsiębiorstw wybiera atrakcyjnie zlokalizowane siedziby, aby zachęcić klientów. Te przedsiębiorstwa natomiast , które nie nawiązują bezpośredniego związku z kontrahentami zadowolą się mniej wyszukanymi posiadłościami. W najlepszej sytuacji są przedsiębiorstwa interaktywne, które wszelkie działania przeprowadzają za pośrednictwem internetu. W ten sam sposób także pozyskują i kontaktują się z kontrahentami, więc na w sumie w ogóle nie są zmuszone martwić się o biuro, bo mogą działać nawet w małym lokalu. Jeżeli jednak więcej pracowników, którzy nie są w stanie pracować przez Internet ze swoich domów rozpoczynamy poszukiwania biura do wynajęcia. A gdy w dodatku będą nas w tym lokalu odwiedzać klienci kwestia ta staje się nieco bardziej skomplikowana. Trzeba bowiem odszukaćkompromis pomiędzy niską ceną a urokliwością i dostępem do biura. Nasi kontrahenci muszą mieć zapewniony wygodny dojazd do budynku, w którym umieściliśmy pokoje pracy. Istotna jest winda, miejsca parkingowe, dostęp do kuchni i łazienki. Te sprawy w każdej chwili może bowiem sprawdzić kontrola z Urzędu Pracy, sprawdzająca czy zajmowane przez nas biuro spełnia wymagania bezpieczeństwa i czy nasi podwładni mają zapewnione odpowiednie warunki do wykonywania swoich zadań.