Jak najkorzystniej wynająć powierzchnię biurową Wynajem nieruchomości na działalność biurową to bardzo ważna kwestia przy zarządzaniu formą. Wbrew pozorom wcale jednak nie musi to być największy koszt, przekraczający nasze zasoby pieniężne. Wszystko sprowadza się do lokalizacji biura. Lokale w sercach największych aglomeracji będą oczywiście kosztować drożej od tych leżących na przedmieściach. Jednakże zarówno te w modnych dzielnicach jak również te na peryferiach mają swoich najemców. Zależy to od profilu działania firmy i tego czym się trudni. Wiele firm wybiera atrakcyjnie zlokalizowane biura, aby zachęcić klientów. Te firmy natomiast , które nie nawiązują ścisłego kontaktu z klientami zadowolą się mniej wyszukanymi lokalizacjami. W najkorzystniejszej sytuacji są firmy interaktywne, które wszystkie aktywności przeprowadzają za pośrednictwem internetu. W ten sam sposób również pozyskują i kontaktują się z klientami, więc na dobra sprawę w ogóle nie muszą martwić się o biuro, bo mogą funkcjonować nawet w małym lokalu. Jeśli jednak pracowników, którzy nie są w stanie pracować przez Internet ze swoich domów rozpoczynamy poszukiwania biura do wynajęcia. A gdy jeszcze będą nas w tym lokalu nawiedzać kontrahenci sprawa robi się nieco bardziej skomplikowana. Trzeba bowiem odszukaćkompromis pomiędzy niską ceną a urokliwością i dostępnością lokalu. Nasi kontrahenci muszą mieć zapewniony dogodny podjazd do biura, w którym urządziliśmy pokoje pracy. Istotna jest winda, parking, dostępność pracowniczej kuchni i toalety. Te sprawy w każdej chwili może bowiem sprawdzić komisja z UP, kontrolująca czy zajmowane przez nas biuro spełnia wymogi bezpieczeństwa i czy nasi podwładni mają odpowiednie warunki do pracy.