Jak najlepiej wynająć powierzchnię biurową Wynajem nieruchomości na działalność biurową to niezwykle ważna sprawa przy zarządzaniu przedsiębiorstwem. Wbrew powszechnej opinii jednak nie musi to być duży wydatek, przekraczający nasze możliwości finansowe. Wszystko sprowadza się do położenia firmy. Pomieszczenia w centrach największych aglomeracji będą na pewno droższe od tych położonych na peryferiach. Jednak zarówno te w modnych dzielnicach jak i te na peryferiach mają swoich zwolenników. Zależy to od rodzaju działania firmy i tego czym się zajmuje. Wiele przedsiębiorstw wybiera ciekawie zlokalizowane biura, aby przyciągnąć kontrahentów. Te przedsiębiorstwa natomiast , które nie nawiązują ścisłego związku z klientami zaspokoją się mniej wyszukanymi lokalizacjami. W najlepszej sytuacji są firmy interaktywne, które wszystkie aktywności przeprowadzają za pośrednictwem internetu. W ten sposób także zyskują i kontaktują się z klientami, więc na dobra sprawę w ogóle nie muszą troszczyć się o powierzchnię biurową, bo mogą funkcjonować nawet w niewielkim lokalu. Jeśli jednak zatrudniamy pracowników, którzy nie mogą pracować przez Internet ze swoich mieszkań rozpoczynamy szukać biura do wynajęcia. A kiedy jeszcze będą nas w tym lokalu nawiedzać klienci sprawa staje się nieco bardziej skomplikowana. Trzeba bowiem znaleźćkompromis między niewygórowaną ceną a atrakcyjnością i dostępem do biura. Nasi klienci powinni mieć wygodny dojazd do budynku, w którym umieściliśmy pomieszczenia do pracy. Ważna jest winda, miejsca parkingowe, dostępność kuchni i łazienki. Te sprawy w każdej chwili może bowiem sprawdzić komisja z UP, kontrolująca czy zajmowane przez nas biuro spełnia wymagania bezpieczeństwa i czy nasi pracownicy mają zapewnione odpowiednie warunki do wykonywania swoich zadań.