Jak najkorzystniej wynająć powierzchnię biurową Wynajem nieruchomości na działalność biurową to niezwykle ważna sprawa przy kierowaniu działalnością gospodarczą. Wbrew powszechnej opinii jednak nie musi to być największy wydatek, przekraczający nasze możliwości finansowe. Wszystko zależy od lokalizacji biura. Pomieszczenia w centrach dużych aglomeracji będą oczywiście droższe od tych zlokalizowanych na peryferiach. Jednak zarówno te w modnych okolicach jak i te na przedmieściach mają swoich najemców. Zależy to od profilu działania firmy i tego czym się zajmuje. Cześć przedsiębiorstw decyduje się na ciekawie położone biura, aby przyciągnąć klientów. Te przedsiębiorstwa natomiast , które nie utrzymują bezpośredniego kontaktu z klientami zadowolą się mniej atrakcyjnymi biurami. W najlepszej sytuacji są firmy internetowe, które wszystkie działania prowadza za pośrednictwem internetu. W ten sam sposób także zyskują i kontaktują się z kontrahentami, więc na w sumie wcale nie są zmuszone martwić się o powierzchnię biurową, bo mogą funkcjonować nawet w małym pomieszczeniu. Jeśli jednakże angażujemy pracowników, którzy nie mogą wykonywać swoich obowiązków zdalnie ze swoich domów rozpoczynamy szukać biura do wynajęcia. A gdy w dodatku będą nas w tym lokalu odwiedzać kontrahenci kwestia ta staje się nieco bardziej skomplikowana. Trzeba bowiem znaleźć złoty środek pomiędzy niską ceną a urokliwością i dostępnością biura. Nasi kontrahenci powinni mieć dogodny dojazd do biura, w którym urządziliśmy pomieszczenia do pracy. Ważna jest winda, miejsca parkingowe, dostęp do pracowniczej kuchni i łazienki. Te kwestie w każdej chwili może bowiem skontrolować komisja z UP, sprawdzająca czy wynajmowane przez nas pomieszczenia spełniają wymagania bezpieczeństwa i czy nasi podwładni mają zapewnione odpowiednie warunki do pracy.